Avatar billede flemming_a Nybegynder
05. oktober 2005 - 10:19 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

jeg mangler en terminalserver

Jeg prøver at bruge fjernskrivebord i et lan-netværk, men får at vide at der ikke er en terminalserver i netværket, hvad pokker mangler jeg at installere. Det drejer sig om en stationær og en bærbar computer, begge med XP-pro SP2............
Avatar billede brummelum Nybegynder
05. oktober 2005 - 10:25 #1
Har du lavet en undtagelse i SP2's firewall, således du kan tilgå fjernskrivebordets porte ?
Avatar billede screem_brille Novice
05. oktober 2005 - 10:27 #2
istedet for at browse efter den anden computer, så indtast ip adressen på den anden computer manuelt, så tror jeg det virker (for det er korrekt der er ingen TS server installeret)
Avatar billede flemming_a Nybegynder
05. oktober 2005 - 10:30 #3
brummelum: Jeg har lavet en undtagelse i firewall
screem det funker ikke, den giver samme fejl, at den mangler TS.....
Avatar billede flemming_a Nybegynder
05. oktober 2005 - 10:32 #4
jeg har i øvrigt i et andet lignende netværk sat det op og det funkede bare med det samme, det er derfor jeg tror jeg mangler at installere et eller andet
Avatar billede brummelum Nybegynder
05. oktober 2005 - 10:54 #5
Prøv i en dos-boks på: telnet ipnummer 3389

Får du kontakt eller time-out ?

Port 3389 er Remote Desktop - så hvis du ikke får session, er det enten den lokale firewall eller servicen der ikke er startet.
Avatar billede flemming_a Nybegynder
05. oktober 2005 - 11:17 #6
2 sek
Avatar billede flemming_a Nybegynder
05. oktober 2005 - 11:21 #7
der kunne ikke oprettes forbindelse til værten, på port 3389: Forbindelsen blev ikke oprettet.

Det er hvad den skriver
Avatar billede flemming_a Nybegynder
05. oktober 2005 - 11:23 #8
men begge computere har tilladt fjernskrivebord
Avatar billede brummelum Nybegynder
05. oktober 2005 - 11:30 #9
Har du startet Remote Desktop fra:

Højre-klik på "My Computer" -> Remote  -> "Allow users..."

Ellers er jeg løbet tør for forslag. Når du ikke får session på port'en er 3389 lukket, enten af en FW eller fordi der ikke kører noget program.
Avatar billede flemming_a Nybegynder
05. oktober 2005 - 11:59 #10
det virker ikke
men smid lige et svar så du kan få point for din tid...........
og det var dig bummelum
Avatar billede brummelum Nybegynder
05. oktober 2005 - 13:28 #11
Svar...