Avatar billede planet_orion Nybegynder
04. oktober 2005 - 22:09 Der er 2 kommentarer

Problemer med lange filnavne fra MacOS til Windows 2003?

Hej Alle,

Vi har en kunde som har fået opgraderet alle deres Mac til G5 med MacOs 10.4, den hedder vist Tiger.

Kunden har en Windows 2003, som de bruger til filserver for alle deres MacOS. Det har kørt helt uden problemer, men efter de har fået deres ny G5 med den nye version (Tiger?), så siger de at de har problemer med lange filnavne. De oplever fejlen, når de vil kopier nogle filer fra Mac´en og over til drevene på filserveren (Windows 2003).

Er der nogen om snakken? Er der nogen som har oplevet noget lignede?

Jeg har ikke den store viden/erfaring med MacOS, da jeg til dagligt administrere almindelige windows miljøer, så som Windows 2003/Exchange/Terminal osv.

Mvh.

Allan
Avatar billede esmelf Nybegynder
04. oktober 2005 - 22:35 #1
Ja jeg oplever det samme på min arbejdsplads Osx kan tage lange filnavn og windows kan tage lange filnavne med men fortolkeren mac/pc kan kun klare 32 karakter.

Mener at have hørt at der skulle være noget microsoft software som løser problemet men det er hulens dyrt.

//Flemming
Avatar billede egonspock Seniormester
04. oktober 2005 - 22:45 #2
http://www.macwindows.com/
http://www.afp548.com
er et par gode steder at søge. Måske kan du checke efter om Windows 2003-serveren kører med AFP 3.1 eller senere, som understøtter lange filnavne eller kun med AFP 2.x.