Avatar billede blady Nybegynder
04. oktober 2005 - 20:10 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

port 41072 og 41073 - meget svær

nu har jeg flere gang observeret at min skærm "sætter sig" ligesom en opdatering af systemet. Det tager kun lige et et kvart sekund. Efter et par gange blev jeg mistæksom og startede comandpromt <CMD> tastede "netstat -an" her skuller så udlistes de ipadr. jeg har forbindelse til altså fx. 66.249.xx.xx:80 for eksperten. MEN det eneste jeg fik var min

interne ipadr:80  egenudgående-ipadr:41072
interne ipadr:80  egenudgående-ipadr:41703

ingen andre ipadr. forbindelser.

køre jeg netstat igen, viser forbindelsen ok.

Fx.:
interne ipadr:80 66.249.xx.xx:80 (eksperten)

Øhhh... hvad kan det lige være??

Har kørt highjack har været på trend...

Jeg ved ikke om dette er den rigtige kategori til spørgsmålet ellers må i korriger mig.
Avatar billede boxer Nybegynder
04. oktober 2005 - 21:27 #1
Via din firewall har du givet nogle forskellige programmer og services adgang til nettet.
Det kan være outlook der søger efter nye meddelser eller programmer (antivirusprg. osv) der søger efter opdateringer.

For at finde ud af hvad der er der sker når din skærm "sætter sig" kan du slå de forskellige automatiske opdateringer fra. F.eks Windows Update, Virus opdateringer, Adobe osv.
Er det ikke nok kan du via din firewall nægte adgang til de forskellige programmer. og på den måde finde ud af hvilket program det er.
Avatar billede nva Praktikant
05. oktober 2005 - 08:28 #2
Hvis du skriver 'netstat -ano' får du PID (Process id) med - så kan du i joblisten under processer se hvilken process der bruger diverse porte.
Avatar billede nva Praktikant
05. oktober 2005 - 08:55 #3
Hvis jeg husker rigtigt kan dette gratis-program vise dig en del http://www.sysinternals.com/Utilities/TcpView.html
Avatar billede nva Praktikant
05. oktober 2005 - 10:26 #4
Lægger et svar hvis du kan bruge det jeg skrev - ellers bare afvis
Avatar billede boxer Nybegynder
05. oktober 2005 - 10:50 #5
Ja, vi kan vel lge så godt lægge et svar.

Spørg hvis der er mere du gerne vil vide :o)
Avatar billede blady Nybegynder
06. oktober 2005 - 17:38 #6
Nu har jeg fundet ud af det... (SUK!)

efter at have kigget lidt på de andre computere i huset kan jeg se at min dreng har installeret noget hackerware og han har bekendt at han (sagt pænt) har kigget os andre over skulderen...

Jeg vil gerne her undskylde for at tage jeres  tid.

/blady
Avatar billede blady Nybegynder
06. oktober 2005 - 17:39 #7
jeg skynder mig at lukke her.

/blady