Avatar billede cen Nybegynder
04. oktober 2005 - 19:45 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af filserver

Hej
Jeg har fundet min gamle computer frem, og vil gerne have lavet en fil/web/ftp-server.
Til og starte med vil jeg dog koncentrere mig om at få den til at virke som fil-server.
Mit spørgsmål lyder hvilket styresystem der er velegnet til at køre server, med henblink på dette. Og hvilke programmer jeg skal bruge til at opsætte en filserver?
Det skulle gerne være sådan at hver computer i husdannen havde hver sit netværksdrev. (xp-maskiner)

Ydmere sidder jeg med en idé om at kunne logge ind via en (intern)klient, og sætte en video, eller et stykke musik igang. (afspillet på serveren). kan dette lade sig gøre?

På forhånd tak
Christian
Avatar billede arne_v Ekspert
04. oktober 2005 - 19:50 #1
Windows er sikkert det nemmeste for dig.

Men Linux med Samba til filserver er nu heller ikke specielt svært idag.

Så hvis du har mod på at lære noget nyt, så prøv da det.
Avatar billede cen Nybegynder
04. oktober 2005 - 20:07 #2
windows er helt klar det nemmeste :p har opsat bla apache,php, og mysql flere gange.. men hvem siger også hverdagen skal være let? :)
Avatar billede cen Nybegynder
25. oktober 2005 - 11:45 #3
hmm