Avatar billede hejjegheddercasper Nybegynder
04. oktober 2005 - 19:07 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

formatere/ompartitionere mandrake drev..

Hej allesammen jeg har et problem, jeg har i tidernes morgen installeret en dualboot mellem Windows ME og Linux MAndrake og nu har jeg så glemt koden til Linux og vil derfor ha det fjernet.. men hvordan kan  jeg formatere mit linuxdrev og lave det om til FAT32 så jeg kan bruge det i Windows.. jeg har for længst smidt mine Linux CDer væk sååå dee...

Hvis der er nogen der kan hjælpe mig ud af denne knibe ville det være skønt

Mvh.
Avatar billede alex_sleiborg Nybegynder
13. oktober 2005 - 13:31 #1
Kør command fra din Windows ME. Og skriv "fdisk", så starter den et program op. Her skulle du gerne kunne fjerne din nfs partition, fdisk vil dog kalde den for en ukendt partition. Så sletter du den bare, og opretter en fat32 på disken der hvor nfs partitionen lagde. Og så skal partitionen bare formateres og så skulle det virke
Avatar billede alex_sleiborg Nybegynder
13. oktober 2005 - 15:32 #2
fdisk /mbr for også og fjerne linux bootloader. Glemte jeg lige i farten
Avatar billede hejjegheddercasper Nybegynder
21. oktober 2005 - 18:34 #3
hm nu vil lortet ikke starte, tror det er linux er laver ballade, men jeg prøver lige at kikke på det på et givent tidspunkt.. jeg tror du har ret så du får dine point selvom jeg ik har prøvet :D så smid et svar
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2005 - 19:08 #4
Du skal boote op på en startdiskette efter opstart når du ser a-prompten skriver
fdisk /mbr  -> klik enter og genstart så skulle det gerne køre
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2005 - 12:05 #5
Hvad så, har du ikke fået løst dit problem ??
Avatar billede alex_sleiborg Nybegynder
28. november 2005 - 12:07 #6
svar
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2005 - 12:17 #7
også et svar