Avatar billede sebast Nybegynder
04. oktober 2005 - 14:32 Der er 7 kommentarer

Ultimativ søgefunktion

Jeg skal bruge en søgefunktion til at søge i databasen, men "felt like '%$sog%'" er IKKE nok.

Den skal finde langt mere end dette. Eventuelt dele søgningen op i ord, så den søger på hvert enkelt ord, eller lignende.

Og så vil jeg have procent-relevans på den, og hvis relevansen er over 90, og det er den eneste med så mange procent, så skal den gå direkte til den side.

Skriv for flere informationer.
Avatar billede sebast Nybegynder
04. oktober 2005 - 14:33 #1
Jeg tror det er SOUNDEX eller FULLTEXT søgning jeg skal have fat i, men ved ikke hvordan.
Avatar billede coderdk Praktikant
04. oktober 2005 - 14:47 #2
FULLTEXT/MATCH skal du have fat i: http://dev.mysql.com/doc/mysql/en/fulltext-search.html
Avatar billede sebast Nybegynder
04. oktober 2005 - 15:15 #3
Vil du forklare hvordan det skal stå?
Avatar billede coderdk Praktikant
04. oktober 2005 - 16:41 #4
Der er nogle udemærkede eksempler på den side jeg henviste til :)
Avatar billede sebast Nybegynder
04. oktober 2005 - 20:20 #5
coderdk - kan ikke få det til at virke. den siger ikke nogle fejl, men den finder heller intet
Avatar billede coderdk Praktikant
04. oktober 2005 - 20:22 #6
Ok, men vi kan nok ikke hjælpe hvis du ikke viser hvad du har lavet ;P
Avatar billede sebast Nybegynder
05. oktober 2005 - 09:11 #7
mysql_query("select navn from tagwall where match (tekst) against ('hej')") or die (mysql_error());