Avatar billede mikeo Nybegynder
04. oktober 2005 - 13:48 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Dokumentet bliver ved med at åbne i "design mode"

Hej!

Hvordan undgår jeg at et word-dokument bliver ved med at åbne i "design mode" når det åbnes?
Avatar billede i865 Nybegynder
04. oktober 2005 - 13:55 #1
Prøv at gå i menuen "Vis" og vælge "Normal".
Avatar billede mikeo Nybegynder
04. oktober 2005 - 14:07 #2
Det ændrer ikke det store bortset fra den måde dokumentet bliver vist på skærmen...den bliver stadig ved med at åbne i "design mode".
Avatar billede i865 Nybegynder
04. oktober 2005 - 16:36 #3
Står der "design mode" et sted eller er det noget som du kalder det?
Avatar billede mikeo Nybegynder
05. oktober 2005 - 08:56 #4
hehe det er ikke noget jeg bare finder på at kalde det:-)
View -> Toolbars -> Control Toolbox
Så kommer der en toolbar frem hvor man kan indsætte diverse komponenter som f.eks. knapper, tekstfelter og check bokse.

Og når man skal redigere eller indsætte disse, skal man trykke på knappen "design mode" i toolbaren "Control Toolbox". Det er denne knap der stadig er aktiveret når jeg åbner dokumentet igen.
Avatar billede i865 Nybegynder
05. oktober 2005 - 22:45 #5
Jeg kan godt se problemet, og er ked af at sige det... Den kan jeg ikke umiddelbart knække ;-). Der må være andre i dette forum der er har bedre viden.
Avatar billede mikeo Nybegynder
05. oktober 2005 - 23:40 #6
Det er ærgeligt.
Hvis det det få nogen på banen med en løsning, kan jeg godt give et par ekstra point for det...
Avatar billede mikeo Nybegynder
03. august 2006 - 21:11 #7
Lukker...
Avatar billede tille Nybegynder
22. oktober 2007 - 10:12 #8
hej
jeg har selv kæmpet med samme problem og fundet en forklaring:

Kontroller der er tilføjet fra 'control toolbos' er Axtivex objekter og betragtes af word som ligeså 'farlige' som macroer, det vil sige hvis din sikkerhed er sat til 'high', bliver de automatisk disabled og derfor åbnes i design mode, hvis man skifter til medium sikkerhed bliver man spurgt inden man åbner