Avatar billede need-help-2 Nybegynder
04. oktober 2005 - 10:18 Der er 15 kommentarer

Komprimering af avi-fil

Hej eksperter

Jeg står med en video i avi format, der fylder omkring 2GB. Jeg ønsker at komprimere den til omkring 200MB for at brænde den på en cd sammen med noget andet. Hvordan kan jeg gøre dette?
Avatar billede kalp Novice
04. oktober 2005 - 10:28 #1
tjah.. du kan da bestemt regne med, at kvaliteten på den video vil falde enormt!
Avatar billede screem_brille Novice
04. oktober 2005 - 11:05 #2
Avatar billede kalp Novice
04. oktober 2005 - 11:11 #3
welcome back:)
Avatar billede kalp Novice
04. oktober 2005 - 17:40 #4
screem_brille >> kom til, at tænke på om virtualdub overhovedet kan komprimere film fra 2GB til 200MB ?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
04. oktober 2005 - 17:47 #5
Ellers WindowsMovieMaker 2 (tillæg til ServicePack2) - der ka' du exporter til "valgfri" størrelse i MB ...
Avatar billede screem_brille Novice
04. oktober 2005 - 17:48 #6
kalp ja det kan det godt, men man skal muligvis benytte en bitrate calculator så man kan få det ned i den størrelse (ellers skal man gætte sig frem)
Avatar billede kalp Novice
04. oktober 2005 - 17:50 #7
kan man bruge slutfilen til noget eller vil det komme til at ligne kvaliteten af diverse pornoklip på nettet? (ikke at jeg ved hvordan de helt præcist ser ud.. gætter bare) heh
Avatar billede screem_brille Novice
04. oktober 2005 - 18:23 #8
aner det faktisk ikke, og er ikek til at sige, nu vi ikke ved hvilket format råmaterialet er (er det f.eks ukomprimeret RGB så fylder latterligt meget, men er det allerede mpeg2 så er det jo pænt komprimeret nu.) (og ja jeg har set der står AVI, men det kan stadig være hvilket som helst format)
Avatar billede mjallo Nybegynder
04. oktober 2005 - 20:52 #9
Et andet foreslag er WMEncoder fra microsoft som kan hentes gratis på deres hjemmeside.
Avatar billede need-help-2 Nybegynder
06. oktober 2005 - 18:03 #10
Hvordan finder jeg ud af om videoen er i ukomprimeret RGB? Det er en video jeg har lavet i Adobe Premiere Pro, er der en funktion i det program, hvor man kan vælge hvilken slags fil man ønsker at eksportere til og filens størrelse?
Avatar billede mjallo Nybegynder
06. oktober 2005 - 21:29 #11
prøv at kik lidt på www.davk.dk der er masser af hjælp til netop Premiere Pro

Du kan under download bla. finde et par programmer der kan vise dig hvilke codec osv dine film er lavet over.
Avatar billede need-help-2 Nybegynder
30. oktober 2005 - 11:00 #12
Tak. Lukker.
Avatar billede screem_brille Novice
30. oktober 2005 - 12:03 #13
huske du skal markere er navn og vælge accepter, ellers lukkes spørgsmålet ikke ;)
Avatar billede screem_brille Novice
30. december 2005 - 12:16 #14
brug for mere hjælp ?
Avatar billede screem_brille Novice
09. februar 2007 - 00:08 #15
brug for mere hjælp ?