Avatar billede lyngelarsen Nybegynder
03. oktober 2005 - 22:52 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Fortrudt ændring i XP-Prof

Jeg er kommet til at køre et par linier i "Kør" i XP Pro som skulle medvirke at de til tider iriterende reklamer i bla ekstrabladets forside ikke blev vist! Det er en del internetadresser!
Og jeg husker ikke hvor pokker jeg fandt det:-(
Det har jeg fortrudt lige siden - osse fordi at det har medført at når jeg klikker "Tilbage" virker det ikke altid!
Kan nogen hjælpe med at lave det om?
Så lover jeg at ikke pille mere ved noget jeg ikke har forstand på;-)
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. oktober 2005 - 22:55 #1
brug systemgendannelse
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. oktober 2005 - 22:57 #2
Start>Programmer>Tilbehør>Systemværktøjer>Systemgendannelse

Gendan fra det tidspunkt hvor det hele funkede.
Avatar billede Slater Ekspert
03. oktober 2005 - 23:31 #3
Hvis du får det fikset, kan du fjerne de fleste reklamer med denne her:
http://viperine.users.whitehat.dk/sab/

Den er lige til at afinstallere fra kontrolpanelet, hvis du fortryder.
Avatar billede halifax Nybegynder
03. oktober 2005 - 23:38 #4
Når du ikke får vist reklamer (adverticements - tror jeg nok) er det forde de IP adresser som leverer reklamerne er blevet skrevet ind i din host fil (den hedder kun host - ingen filendelse). IE tjekker i den fil og de IP eller www adresser som står der bliver ikke vist. I stedet ser man på deres plads "Siden kan ikke vises".
Din Tilbage knap virker godt nok, men du skal sikker bruge den flere gange, fordi du også skal "tilbage" fra de reklamer som ike bliver vist.

Prøv at se i din host fil - en ren tekst fil som kan åbnes med Notesbog. Filen ligger her

C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\
Avatar billede Slater Ekspert
03. oktober 2005 - 23:41 #5
den hedder faktisk HOSTS - bare for at få det helt på det rene.
Avatar billede halifax Nybegynder
03. oktober 2005 - 23:46 #6
Ja, det er det korrekte filnavn, sorry.  :)

Læs mere om HOSTS filen på www.spywarefri.dk
http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#Fjern
Avatar billede halifax Nybegynder
04. oktober 2005 - 00:13 #7
Spywarefri.dk har tillige en artikel om "Beskyt dig mod 480 farlige danske sider". De skriver bl.a. "Hvis du kommer ind på én af disse sider, så vil du blive forsøgt inficeret med "malware" (snavs, hijacks, spyware osv.)."

Disse sider kan også srives ind i HOSTS filen, så du er beskyttet. Fra Spywarefri kan downloades et lille trick som gør det automatisk

http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#480

Avatar billede kalp Novice
04. oktober 2005 - 00:25 #8
Jeg vil foreslå du løber disse igennem fra en ende af:)
http://hcma.dk/tips51to60.htm#no55
Avatar billede darth-domino Nybegynder
04. oktober 2005 - 09:25 #9
Jeg lavede osse en fejl i XP engang....

Jeg installerede den, det var min første fejl!
Avatar billede gratis Nybegynder
04. oktober 2005 - 13:19 #10
de ka osse være sat ind i |Kontrolpanel|Internetindstillinger|Sikkerhed|Klassificerede websteder| marker Klassificerede websteder og tryk derefter på websteder.Kig osse under fanebladet "Beskyttelse af Personlige Oplysninger"--> punktet, Websteder.
Avatar billede lyngelarsen Nybegynder
05. oktober 2005 - 00:14 #11
Jeg prøver lige lidt af det I foreslår - fra en ende af;-)
Det er ikke lykkedes endnu, men jeg vil ikke gi`op!
Avatar billede lyngelarsen Nybegynder
07. oktober 2005 - 21:25 #12
Jeg prøver -indtil nu- forgæves at systemgendanne! Både den ældste dato som er vist - og en af de sidste! Den skriver så: sys.gendannelse lykkedes ikke!
-men ellers har jeg prøvet det meste som I har beskrevet uden held!
Det er som Halifax skriver at tilbageknappen virker men den går bare tilbage fra de reklamer som ikke blir vist!
Avatar billede halifax Nybegynder
08. oktober 2005 - 01:42 #13
Du kan nemt komme ud for at skule bruge tilbageknappen flere gange, før du er tilbage ved forrige side. Der skal trykkes tilbage for hver frame med reklamer som en side indeholder. Er der således fire reklamepladser (frames) på siden skal der trykkes Tilbage fem gange før du havner på forrige side.
Du må afgøre, hvad du synes er mest irriterende: enten at klikke Tilbage flere gange, eller bruge tid og båndbredde på at læse reklamerne ind i browseren, og se på dem. Selv foretrækker jeg det første. Bruger en fem-knaps mus, hvor to knapper er til hhv. Frem og Tilbage, så synes det er nemt og hurtigt at komme retur.
Du kan klikke på den lille nedaf-pil til højre for Tilbageknappen for at gå direkte retur til den ønskede side. Også meget nemt og hurtigt.

Er reklameadresserne skrevet ind i HOSTS filen kan du meget nemt slippe af med dem igen. Åben filen med Notesbog og slet dem, så filen kun indeholder det nedenstående. Sti til filen står i mit svar ovenfor. Det du ike må slette i filen er dette:

# Copyright (c) 1993-1999 Microsoft Corp.
#
# Dette er HOSTS-eksempelfilen, der bruges af Microsoft TCP/IP til Windows.
#
# Denne fil indeholder IP-adressetilknytninger til værtsnavne. Du bør ikke
# angive flere end en post pr. linje. IP-adressen skal placeres i den første
# kolonne efterfulgt af det tilsvarende værtsnavn.
# IP-adressen og værtsnavnet kan adskilles af mindst ét mellemrum.
#
# Kommentarer (som disse) kan indsættes på individuelle linjer eller efter-
# følge computernavn. Kommentarer skal anføres med nummertegn '#'.
#
# Eksempel:
#
#      102.54.94.97    rhino.acme.com          # kildeserver
#      38.25.63.10    x.acme.com              # x-klientvært

127.0.0.1      localhost

Gem den tilrettede fil og husk at den IKKE må have nogen filendelse, men kun skal hedde hosts
Avatar billede lyngelarsen Nybegynder
10. oktober 2005 - 23:05 #14
Mmm.. Jeg har ikke rigtigt held med noget af det I har foreslået. Jeg er begyndt forfra igen..
Avatar billede halifax Nybegynder
11. oktober 2005 - 01:08 #15
Og hvordan skal det "begyndt forfra igen" lige forstås?
Avatar billede lyngelarsen Nybegynder
15. oktober 2005 - 00:12 #16
Jeg har givet lissom lidt op - og er ved at vænne mig til at klikke på retur flere gange;-) Jeg har prøvet det nemmeste af det I har foreslået,(det jeg har fundet nemmest) og er nok ikke modig nok til at gå dybere ind i det! Og beklager iøvrigt min sene respond som skyldes et nedbrud af min router!
Avatar billede lyngelarsen Nybegynder
16. oktober 2005 - 19:34 #17
Hov jeg fik vist givet mig selv svar!
Det vat dig, Halifax der skulle have pointene!
Halifax send lige et svar så prøver jeg igen.
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. oktober 2005 - 19:42 #18
halifax kan da vist ikke sende et svar når du har lukket spm.
Sæt et nyt spm. op og bed halifax om at svare på den, så kan du acceptere det.
Avatar billede peet49 Nybegynder
16. oktober 2005 - 21:26 #19
Halifax har da fået point i dette spørgsmål.
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. oktober 2005 - 21:35 #20
peet49> jeg så blot på hans mail 16/10-2005 19:34:12, jeg så ikke at halifax havde fået pointene..
Avatar billede lyngelarsen Nybegynder
16. oktober 2005 - 23:44 #21
Beklager - min fejl!
Nyt spørgsmål er oprettet: Point til Halifax
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. oktober 2005 - 11:29 #22
lyngelarsen> du behøver ikke at give halifax point 2 gange, for som peet49 skriver, så har halifax fået hvad der tilkommer ham :o)
Avatar billede halifax Nybegynder
17. oktober 2005 - 18:34 #23
Har fået pointene, lyngelarsen, og takker.  :)

Lav selv svar i dit nye spørgsmål og akcepter det.
Ref.: http://exp.dk/spm/656579