Avatar billede johnc Nybegynder
27. april 1999 - 00:00 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Opkald til TeleDanmark

Hvorfor tager det pludselig 3 gange så lang tid at komme igennem til TeleDanmark (kontrol af brugernavn og adgangskode)som det plejer - når den nye computer ovenikøbet er dobbelt så hurtig?
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
27. april 1999 - 07:07 #1
Jeg har samme problem, og det skte for at parmåneder siden, og er ligeså interesseret i at få det at vide
Avatar billede rbnstudio Nybegynder
27. april 1999 - 07:53 #2
Prøv at slå "log på netværket" fra. Det kan du gøre under "netværk via modem"
(Egenskaber for din forbindelse)
Avatar billede hanne Nybegynder
27. april 1999 - 08:48 #3
Hvad ændre det, at man slår:
"log på netværket fra"?
Virker opkoblingen alligevel?
Det vil være en god ide´, ved et sådan råd - med lidt begrundelse/forklaring.
Tak - Hanne
Avatar billede ruprect Nybegynder
27. april 1999 - 08:56 #4
Hej Hanne,

Hvis du fjerner log på netværket prøver netværk via modem ikke at koble på et NT-Domæne (F.eks. hvis du ringer ind til arbejdet)

- Michael
Avatar billede badguy Nybegynder
27. april 1999 - 13:17 #5
jeg vil bare sige at det generelt er noget lort det med windows netværk
Avatar billede nielst Nybegynder
07. maj 1999 - 14:40 #6
Prøve at slå "Aktiver softwarekomprimering" til, dette virker hos Image Scandinavia.

Sørg også for at der kun er hak ved TCP/IP protoekollen.

Og husk til sidst at skrive en primær og sekundær DNS-adresse(findes på TDK's webside) under TCP/IP-indstillinger
Avatar billede manon Nybegynder
12. maj 1999 - 05:55 #7
Hej JohnC

Hvis du ringer til TDI, kan du få oplyst en ip adresse, således at du evt. kommer hurtiger på nettet.
I kontrolpanel>internet>"faneblad"forbindelse>indstillinger>egenskaber>"faneblad"servertyper>TCP/ip

Der kan du skrive den primæer og secundære ip adresse.

Ring til TDI på 89373737

Tip: Hvis du har en ekstern fax tilslutet samme "dåse" som modemet, vil du opleve at fax´en tager meget tid/hastighed fra dig. Derfor lad kun dit modem være på det telefonstik.
Avatar billede johnc Nybegynder
14. maj 1999 - 20:12 #8
Tak for alle jeres venlige svar - nu har jeg imidlertid fået installeret ISDN - og problemet er hermed løst.
Opkald klares nu på 1 sek.
Johnc
Avatar billede lusk Nybegynder
03. juni 1999 - 18:36 #9
Nu skal du høre hvad du gør !!!
Gå ind på www.inet.tele.dk og søg efter k56 hvis du har det, eller v.90 hvis det er det du har. Så vil du finde nogle Init strenge som du kan bruge!
Problemet er nemlig at du kobler for hurtigt på nettet og det kan din telefon linje ikke klare !!
Avatar billede johnc Nybegynder
03. juni 1999 - 19:06 #10
Tak Lusk, og du har muligvis ret, men siden spørgsmålet har jeg fået ISDN, og alle problemer er hermed løst.
Til andre med samme problem, kan jeg i allerhøjeste grad anbefale en ISDN linie
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
03. juni 1999 - 21:27 #11
eller Windows NT, da den er cirka 50% hurtigere til at connecte til nettet
Avatar billede 123456 Nybegynder
09. december 1999 - 01:49 #12
127144146281 >>> Hvorfor har du dit kunde nummer som user id ?? hvad har NT med hastigheder at gøre ?  ????
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
09. december 1999 - 08:10 #13
forde alle de navne jeg ville hva var optaget, og jeg vidste mit TeleDK username ikke var taget.

Det med NT, kan jeg ikke lige forklare, men det er pga sikkerheden under NT som er meget højere end i Win98, men jeg ar lavet flere test Win2K og NT er meget hurtigere til at connecte til nettet end Win95/98 er
Avatar billede manon Nybegynder
18. marts 2001 - 11:21 #14
SKAL SPM. IKKE LUKKES ? :-)