Avatar billede hoffmann-as Nybegynder
03. oktober 2005 - 11:36 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Win2000 genstarter hele tiden

Hej

En af mine kollegaers computer genstarter en gang i mellem helt umotiveret (5-6 gange på en arbejdsdag).

Jeg kan huske noget om en virus for et stykke tid siden der havde dette sympton - så kender i noget til om der florere sådan en virus i øjeblikket (eller om det er noget helt andet) og hvordan jeg kan få den til at holde op med det?

Maskinen kører WIN 2000 Pro, med SP 4 og alle updates fra Microsoft. Derudover er der installeret klientversion af Norton Antivirus.

Jeg ser frem til at høre fra jer.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
03. oktober 2005 - 13:13 #1
Hvad er det for en computer der er tale om?

Kommer der en advarsel eller genstarter maskinen bare?
Avatar billede hoffmann-as Nybegynder
04. oktober 2005 - 11:29 #2
Det er en helt normal PC. Pentium Celeron, 128 MB Ram.
Nej, ingen advarsel. Den genstarter bare.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
04. oktober 2005 - 14:38 #3
Jeg har et par ideer.

1. Processoren bliver for varm, hvilket resultere i at maskinen genstarter. Kontroller at alle blæsere køre som de skal. Overvåg eventuelt processor temperaturen med speedfan eller lignende programmer.

2. Dårlig RAM, Det er ikke sikkert at fejlen bliver fanget i BOOT processen. Scan RAM med www.ultimatebootcd.com, 1 fejl er en fejl for meget.

3. Dårlige "Lytter", på motherboardet i nærheden af processoren sidder der en række elektrolytter (små siloer ;-) hvis disse er revnede eller vædsker fra top eller bund, skal motherboardet skiftes.

Er der noget speciel hardware tilsluttet maskinen?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
05. oktober 2005 - 19:07 #4
Noget nyt?
Avatar billede hoffmann-as Nybegynder
07. oktober 2005 - 08:32 #5
Hej james.

Nej, der er ikke installeret noget specielt hardware, bare en ganske almindelig opsætning.

Jeg kigger lige nærmere på blæsere og ram i eftermiddag når medarbejderen er gået hjem. Jeg skriver tilbage herefter
Avatar billede hoffmann-as Nybegynder
14. oktober 2005 - 13:55 #6
1. Jeg har installeret et program, der viser processervarmen, og den skriver omkring 30-40 grader, så det er ikke det.

2. Jeg har installeret et Windows Memory Diagnostic fra www.ultimatebootcd.com, den har ikke fundet nogle fejl.

3. Der er ingen synlige skader på bundkortet
3. Der er ingen synlige skader på bundkortet.
Avatar billede hoffmann-as Nybegynder
21. oktober 2005 - 17:10 #7
Nogen ideer anyone?
Avatar billede hoffmann-as Nybegynder
14. december 2005 - 09:49 #8
Jeg lukker