Avatar billede the_duke Nybegynder
17. april 2001 - 18:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Exchange 5.5 ændring af service account.

Vi har et problem med at skifte service user account på vores exchange server.

Der er i dag 4 exchange server, da de blev installeret, blev de installeret med service account Administrator. Det vil vi meget gerne havde ændret til f.eks. exch-admin.

Det vi har gjort er at oprette exch-admin under usermanager og derefter under service ændret alle de service der har noget at gøre med exchange til det nye. efter en genstart vil den ikke starte servicene igen.

Vi har fået det til at virke ved kun at ændre password, men vi vil gerne have det over på en anden user :-)

Please help
Avatar billede k_la Nybegynder
17. april 2001 - 20:36 #1
Prøv at checke hvilket account der bruges til at starte servicen med - det kan være her fejlen er.
Avatar billede the_duke Nybegynder
19. april 2001 - 12:19 #2
k_la>  Det er en helt ny account vi vil oprette, så den ikke køre som administrator mere.. Vi f.eks. gerne have at det være. exchangadmin.... Den køre log on as a service og har alle administrator rettigheder
Avatar billede k_la Nybegynder
19. april 2001 - 21:42 #3
Jeg har på et tidspunkt (for ca 1 år siden) været inde i samme problemstilling som jer, men nåede ikke frem til en løsning, da jeg måtte geninstallere serverne igen (men jeg kan dog svagt huske noget om at det lykkedes ved at gå ind på den enkelte service og ændre, men der ikke en entydig metode) - har du checket MS support ?
Avatar billede thepope Nybegynder
24. april 2001 - 00:44 #4
Hvilken fejl kommer den med i Event?
Har du husket at oprette trust relationship mellem dine exch servere?
Avatar billede karstenh Nybegynder
20. maj 2001 - 23:31 #5
Øhh.. Du har tilføjet den nye konto som service account i din exchange manager?
Avatar billede the_duke Nybegynder
21. maj 2001 - 08:18 #6
Vi har løst det på anden vis....