Avatar billede niels_kristian Nybegynder
02. oktober 2005 - 19:42 Der er 3 kommentarer

send flere filer

hvordan sender jeg flere end en fil med winsocket.. jeg har det til at køre hvis man sender en fil men når jeg vil sende 2 eller flere går det galt. nogle tutorials eller ider?
Avatar billede arne_v Ekspert
02. oktober 2005 - 19:58 #1
lav en protokol

client sender til server:
1 byte med længde filnavn
X byte med filnavn
4 byte med længde indhold
Y byte med indhold

når server læser så ved den hvornår den er færdig med filnavn og data og dermed
kan du sende mange filer
Avatar billede niels_kristian Nybegynder
02. oktober 2005 - 20:36 #2
har jeg lidt prøvet men kunne godt bruge en tutorial eller noget..
Avatar billede therichman Nybegynder
16. oktober 2005 - 20:31 #3
Hm... ikke noget jeg har prøvet, men kunne du ikke bare lave 2 winsock med hver sin port, og derefter sende fil1 gennem den ene winsock, og fil2 gennem den anden?
Det eneste jeg kunne se galt i det, ville være en fejl som "Adress in use" eller sådan noget, prøv det og rapporter tilbage.