Avatar billede calinka Nybegynder
02. oktober 2005 - 19:15 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Multimedia Audio Controller

Hejsa.

Efter at have formateret og lagt XP på (tidligere kørte den ME) har jeg haft en del problemer med lyden.

Det kunne tyde på at lydkortet ikke er installeret korrekt, og dog..

Lydkortet er onboard.

Under Other devices i enhedshåndtering, har jeg udråbstegn ved en enhed der hedder: Multimedia Audio Controller

Hvad hulen er det, oghvordan får jeg det til at køre ordenligt?

Der er slet ikke lyd på pc'en mere, hvilket er ret træls..

Er der ikke nogen som har et godt bud?
Avatar billede thov Forsker
02. oktober 2005 - 19:19 #1
Indlæs driverne fra den CD som fulgte med bundkortet, eller bedre endnu - hent de nyeste fra producentens website.
Avatar billede boxer Nybegynder
02. oktober 2005 - 19:37 #2
Hent programmet Everest herfra:
http://www.lavalys.com/products/download.php?dlid=1&lang=en
Everest hjælper dig med at identificere din hardware samt komme med links til drivere.
Brug programmet til at finde ud af hvad dit chipsæt og lydkort hedder. Forsøg at finde nye drivere til dem.
Lykkes det ikke, skriver du bare hvad de hedder. Så skal vi nok forsøge at hjælpe dig :o)
Avatar billede calinka Nybegynder
02. oktober 2005 - 19:38 #3
Hmm, producenten er Microstar, MS - 6737 ver.10

Mej synes godt nok der er mange forskellige at vælge imellem på deres hp www.msi.com
Avatar billede majsmarken Nybegynder
02. oktober 2005 - 19:38 #4
GENERELT: Har du husket WindowsUpdate - specielt ServicePack2 til XP ?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
02. oktober 2005 - 19:40 #5
Æv - <boxer> kom først med
http://www.lavalys.com/products/download.php?dlid=1&lang=en

Men som sagt/skrevet - "Everest" giver i mange tilfælde et link til leverandørens downloadside mht drivers osv...
Avatar billede calinka Nybegynder
02. oktober 2005 - 19:46 #6
Det ser udtil at lydkortet hedder: Sis 7012..
Avatar billede boxer Nybegynder
02. oktober 2005 - 20:09 #7
Jeg kigger lige på det :o)
Avatar billede calinka Nybegynder
02. oktober 2005 - 20:12 #8
Tak :D
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. oktober 2005 - 20:21 #9
Avatar billede boxer Nybegynder
02. oktober 2005 - 20:21 #10
Jeg skal bruge lidt flere oplysninger.
Når du har åbnet Everest, klikker på Motherboard - hvad står der så nøjagtigt under chipsæt?
Avatar billede calinka Nybegynder
02. oktober 2005 - 20:43 #11
http://www.softwarepatch.com/utilities/sis7012.html melder fejl, når jeg forsøger at installere det :S.

Boxer -> Hvad vil du vide?
Avatar billede boxer Nybegynder
02. oktober 2005 - 20:49 #12
Når du har klikket på motherboard, kommer der nogle oplysninger frem til højre i skærmbilledet. Næsten nede i bunden står der: Motherboard chipsæt. Hvad står der ud for det?
Avatar billede calinka Nybegynder
02. oktober 2005 - 20:51 #13
Beskrivelse    Værdi
Producent    Silicon Integrated Systems Corporation
Produkt Information    http://www.sis.com/products/index.htm#chipsets
Hentning af Driver    http://www.sis.com/download

Det?
Avatar billede boxer Nybegynder
02. oktober 2005 - 21:00 #14
Du henter driveren til dit lydkort her:
http://www.sis.com/download
I Step by step guiden vælger du:
Audio driver
Sis7012
Windows XP
Tryk på Go
Så kommer du ind på en side hvor du kan downloade driveren til dit lydkort.
Avatar billede boxer Nybegynder
02. oktober 2005 - 21:03 #15
02/10-2005 20:51:58 - Du er det rigtige sted. Jeg vil også gerne vide hvad der står helt oppe i toppen lige under "Enheds beskrivelse"
Avatar billede boxer Nybegynder
02. oktober 2005 - 21:05 #16
Se bort fra min sidste kommentar. Lydkortdriveren burde være nok :o)
Avatar billede calinka Nybegynder
02. oktober 2005 - 21:17 #17
Hmm, den melder også fejl..

Fejl 536870397

Gamle møg :)

Jeg giver op for i aften..