Avatar billede fukssvans Nybegynder
17. april 2001 - 18:26 Der er 5 kommentarer

Router på NT

Jeg har en computer med NT 4.0 Workstation og to gange NIC. NIC1 er koblet til en hub, der er forbundet med mange arbejdsstationer. NIC2 er forbundet til en router (ADSL).

Hvordan skal jeg få forbindelse til internettet fra arbejdsstationerne til internettet gennem computeren med to gange NIC.

Jeg har prøvet IP forwarding. Jeg tror problemet er at jeg bruger nogle forkerte IP adresser.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
17. april 2001 - 19:00 #1
hvorfor sætter du ikke hubben direkte til routeren og så kobler alle pc\'erne på hubben?
Avatar billede fukssvans Nybegynder
17. april 2001 - 19:06 #2
Jeg vil installere ZoneAlarm på router PC\'en. ZoneAlarm har ikke mulighed for IP forwarding.
Avatar billede k_la Nybegynder
17. april 2001 - 20:34 #3
Statisk route + IP forward kan være løsningen
Avatar billede hvid Nybegynder
17. april 2001 - 21:36 #4
Mit bedste råd er, at installere et program som Sygate.
Du kan downloade en trial på www.sygate.com.
Den er rimelig let at gå til, og understøtter NIC.
Hvis du ikke vil bruge den slags programmer, bør du installere ICS(Internet Connection Sharing) på win NT computeren.
Det er en softwareløsning, der er inkluderet i win NT. Den burde give samme muligheder som Sygate, men er ikke nær så brugervenlig.
Håber det kan hjælpe dig.
Hvis du er interesseret, kan jeg sende sygate-manualen(den følger med sygate-trialversion), da den giver et ret godt indblik i, hvordan et lokalt netværk skal sættes op med henblik på internet-deling.
Avatar billede Slettet bruger
18. april 2001 - 23:41 #5
Du kan også bruge Sambar server, den er unik til formålet eller iShare, som er suveren let at sætte op.