Avatar billede annettef Nybegynder
02. oktober 2005 - 17:08 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Har bestilt nyt webhotel men der sker ikke noget?

Hej

Jeg har på grund af probelemer med min webhoteludbyder valt at skifte til tablix.net.

Jeg har bestilt og betalt for et webhotel hos tablix.net d. 4 september men mit domæne er endnu ikke blevet flyttet. Jeg har forsøgt at kontakte tablix via e-mail og telefon, men får intet svar.

Jeg har et com domæne, og ved godt at det kan tage lidt ekstra tid at flytte det, men jeg synes ikke det kan passe at det skal tage næsten en måned at flytte.

Så derfor vil jeg spørge om følgende:

1) Hvor lang tid tager det normalt at flytte et com domæne?

2) Er der andre der har erfaringer med tablix?

3) Og er der nogen der har nogle gode råd til hvordan jeg skal forholde mig til situationen?

Håber at der er nogen der kan hjælpe mig, da jeg er meget i tvivl om hvordan flytning af domæner normalt foregår...

/Annette
Avatar billede leif Seniormester
02. oktober 2005 - 17:16 #1
En god idé kan være at flytte dit domæne til GratisDNS, der får du vil "råderet" over din DNS (det som bestemmer hvor det peger hen) derved behøver du aldrig at tænke på at skulle flytte dit domæne igen, men måske kun skifte Webhotel.

Har du iøvrigt oplyst din gamle udbyder om at du ønsker at flytte domænet væk fra dem ?
Avatar billede annettef Nybegynder
02. oktober 2005 - 17:24 #2
Nej jag har ikke oplyst min udbyder om at jeg vil flytte.
Avatar billede leif Seniormester
02. oktober 2005 - 17:25 #3
Hvis din nuværende udbyder ikke ved du vil flytte, godkender de ikke at domænet bliver flyttet.
Avatar billede annettef Nybegynder
02. oktober 2005 - 17:29 #4
Kan jeg godt vælge at flytte mit domæne til GratisDNS nu, selvom jeg er i gang med flytningen til tablix. Jeg skal jo så selvfølgelig stadig betale tablix for flytningen fordi det er en den af den aftale jeg har indgået. Eller er det bedst at vente til tingene er gået i orden?
Avatar billede annettef Nybegynder
02. oktober 2005 - 17:30 #5
ok, jeg var ikke klar over at jeg skulle give dem besked.
Avatar billede leif Seniormester
02. oktober 2005 - 17:32 #6
Prøv at skriv domænet, så skal jeg tjecke statusen på domænet ?
Avatar billede annettef Nybegynder
02. oktober 2005 - 17:45 #7
Avatar billede leif Seniormester
02. oktober 2005 - 17:49 #8
Det har status lock derfor skal du fortælle dem at du ønsker at flytte !
Avatar billede annettef Nybegynder
02. oktober 2005 - 17:51 #9
okay, jeg har netop skrvet et brev til dem om at det skal flyttes

Tusind tak for hjælpen!

Læg et svar så kan du få point...
Avatar billede leif Seniormester
02. oktober 2005 - 17:54 #10
Husk også at fortælle tablix om at du har fået låst det op !

Har du overført penge til dem ?
Avatar billede annettef Nybegynder
02. oktober 2005 - 17:57 #11
Okay, jeg vidste heller ikke at jeg skal huske at fortælle tablix når det er blevet gjort.

Ja, jeg har overført penge til dem. Der stod i ordrebekræftelsen at der skulle betales inden opretningen af webhotellet ville blive gennemført.
Avatar billede leif Seniormester
02. oktober 2005 - 17:57 #12
Har du betalt Bank til Bank ?
Avatar billede annettef Nybegynder
02. oktober 2005 - 17:58 #13
...men netop fordi der ikke rigtigt er sket noget siden jeg betalte er jeg begyndt at blive lidt bekymret, så jeg håber det går i orden når min tidligere udbyder får min besked.
Avatar billede annettef Nybegynder
02. oktober 2005 - 17:58 #14
Ja
Avatar billede leif Seniormester
02. oktober 2005 - 18:08 #15
Okay ! Jeg er en lille smule bekymret på dine vegne, da jeg slår deres CVRnr op står der at de er startet d. 31-08-05, men på siden skriver de siden februar 2001 ! Har du prøvet via deres messenger adresse ?
Avatar billede leif Seniormester
02. oktober 2005 - 18:10 #16
Samt at de hedder et på siden, men CVR-nr er med et andet navn.
Avatar billede annettef Nybegynder
02. oktober 2005 - 18:13 #17
jeg har forsøgt at kontakte dem via deres messengeradresse og alle de andre adresser der er angivet, men kan overhovedet ikke komme i kontakt med dem.

Jeg er også selv meget bekymret og har faktisk tænkt på at finde en anden udbyder. Så må jeg bare leve med at de penge jeg har betalt er gået tabt, da jeg ikke tror jeg kan få dem til at betale min penge tilbage.

Har du nogle gode råd til andre udbydere - der skal være webmail, ftp adgang, asp og flere e-mails.
Avatar billede annettef Nybegynder
02. oktober 2005 - 18:19 #18
Jeg har blandt andet kigget på b-one. Da jeg kender andre der er hostet hos dem.
Avatar billede leif Seniormester
02. oktober 2005 - 19:45 #19
Nu synes jeg ikke selv om B-One, har selv et par site jeg har overtaget som kører på deres servere, som efter min mening kører meget svingene.
Avatar billede annettef Nybegynder
02. oktober 2005 - 19:53 #20
okay, så vil jeg kigge efter andre udbydere hvis ikke det går i orden med tablix
Avatar billede leif Seniormester
02. oktober 2005 - 20:03 #21
Dog skal du gøre dig klart hvad dit behov er, for hvis det primært bare er et privat site, gør det måske ikke noget med lidt ustabilitet, men da jeg primært har med firmasites at gøre, har stabiliteten være vigtig.
Avatar billede casjachan Nybegynder
03. oktober 2005 - 11:40 #22
HOLD JER FRA TABLIX. Jeg har rigtig dårlig erfaring med dem. Det tog 1½ uge at få oprettet et webhotel. Rigtig dårlig service, ingen tager telefonen, priser vises uden moms, hvilket vistnok er i strid med dansk lovgivning, ingen fortrydelsesret når man først har trykket godkend ordre. Kig eventuelt her: http://www.forbrug.dk/markedsforing/net-tjek/ for at se regler for nethandel.

Med hensyn til de oplysninger salgsvirksomheden skal oplyse, har man krav på følgende oplysninger ved køb:
http://www.forbrug.dk/markedsforing/net-tjek/net-tjek-for-forbrugere/3/hvor-lang-er-fortrydelsesfristen-og-hvornaar-regnes-den-fra/

Kigger man listen igennem, vil man opdage at der stort set ikke er nogle af de oplysninger man har krav på, som Tablix oplyser om.
Avatar billede blady Nybegynder
31. oktober 2005 - 01:35 #23
ja...
hold jer LAAANNGGGTTTT væk fra tablix!!!

det firma er noget ##¤!!

/blady
Avatar billede fck1990 Nybegynder
10. november 2005 - 19:27 #24
ALLE dem der har haft problemer med tablix.net
skriv en mail til jojoss@ofirxxx.dk  (FJERN xxx)
for har tænkt mig at gå til DR(kontant)
tror lige det er en sag for dem