Avatar billede genialus Nybegynder
02. oktober 2005 - 13:57 Der er 5 kommentarer

hardware til lydoptagelse.

hej.

jeg er på udkig efter diverse hardware til lydoptagelse, dvs. mikrofon + lydkort.

nogle der har erfaringer med et produkt som kan anbefales.

de eneste krav jeg har er at det helst ikke må overstige 1500 kr.
og så selvfølge at kvaliteten er god, dvs. ingen støj når man optager fra mikrofonen.
Avatar billede milter Ekspert
14. oktober 2005 - 21:12 #1
Hvad skal den lyd, du optager, bruges til?
Avatar billede genialus Nybegynder
15. oktober 2005 - 17:29 #2
milter: alt fra optagelse af stemme til lyd filer (har tit hørt folk indtale noget til wave filer hvor der er ekstrem baggrundsstøj), til skype brug.
Avatar billede milter Ekspert
15. oktober 2005 - 19:11 #3
Du har garanteret et lydkort i din computer i forvejen, og hvis du vil få mest ud af de 1500 kr., ville jeg ikke bruge penge på et nyt. Problemer med lydoptagelser med mikrofon ligger i 99,9 % af tilfældene i mikrofonen eller indstillingerne i lyddelen af computeren. Til dit formål burde dit nuværende lydkort sagtens kunne klare opgaven.

Hvilket lydkort har du forøvrigt ?

Grunden til, jeg spørger, er, at der findes mange typer mikrofoner, som for de flestes vedkommende er laver til at dække optagelser under bestemte forhold og til bestemte formål.

Hvis du hovedsageligt skal bruge den til Skype, er det bedst at få et hovedsæt med indbygget mikrofon. Hvis du har et hovedsæt i forvejen, kan du nøjes med at købe en mikrofon.

Og her kommer så tidspunktet, hvor jeg må indrømme, at jeg ikke er up to date ang. mikrofonudbud for øjeblikket. Men, du går aldrig helt galt i byen, hvis du vælger en fra Sennheiser, AKG, Beyer eller Shure. Du skal bare sørge for, at du er sikker på, den dækker dit behov.

Hvis ikke, der dukker andre op, som har personlig erfaring med mikrofoner, vil jeg anbefale dig at spørge i en musikforretning.
Avatar billede milter Ekspert
16. oktober 2005 - 11:11 #4
Og så faldt jeg lige over en side om emnet:

http://www.mediacollege.com/audio/microphones/how-to-use.html
Avatar billede milter Ekspert
16. oktober 2005 - 11:16 #5
Endnu et fra samme sted. Klik på Sennheiser og Shure, og du vil kunne se deres mikrofoner:

http://www.mediacollege.com/equipment/