Avatar billede raum Nybegynder
02. oktober 2005 - 13:31 Der er 9 kommentarer

Juletræs site

Jeg er absolut newbie indenfor webdesign, men har lavet denne side til min forældres hobby-firma.

http://www.skovhusegront.dk

Det skal lige siges at min interesse ligger indenfor selve designet og IKKE programmeringsdelen. Siden er endnu ikke færdig, og jeg har lige fundet ud af, jeg har glemt at uploade forsiden (pinligt). Indholdet er heller ikke på plads, men der skulle være nok til, at det er muligt at komme med en bedømmelse...
Avatar billede domaz.dk Novice
02. oktober 2005 - 13:35 #1
hmm... "absolut newbie" er du ihvertfald ikke eftersom menuen og banneret ser godt ud, meget rolig og stille og stilren menu...

Men kunne være dejligt med lidt mere indhold at bedømme...
Avatar billede xign Nybegynder
02. oktober 2005 - 13:37 #2
ser meget pro. ud kan godt lide det enkle design!!
Avatar billede domaz.dk Novice
02. oktober 2005 - 13:38 #3
<body topmargin="0" leftmargin="0" bgcolor="#FFFFFF" background="file:///C:/Documents%20and%20Settings/Mikkel%20Bøgh/Skrivebord/Til%20upload/Images/background_hjem.gif">

hmm.. du linker til en fil på Din computer når man kigger i kilden... den baggrund som du linker til kan vi ikk se. Du skal huske at lode baggrunden op og ændre stien...
Avatar billede domaz.dk Novice
02. oktober 2005 - 13:40 #4
nåå nu kan jeg se indholdet... men ikke smart at bruge store billeder som indhold, flk med langsom internet vil tro siden er tom og hurtigt gå videre...

Hvis du meget gerne vil bruge billederne som indhold vil jeg råde dig til at preloade "indholds-billederne" på forsiden...
Avatar billede raum Nybegynder
02. oktober 2005 - 13:46 #5
@ domaz :  At bruge billeder som indhold, er en løsning jeg har valgt netop fordi jeg ikke har styr på selve programmeringen... Det er sikkert meget enkelt at lave rammer, text osv. men jeg kan bare ikke rigtigt finde ud af at styre det. Jeg har primært lavet siden i illustrator og så bare slicet den op. Derefter sat det hele sammen i frontpage (som sagt jeg er rimelig ny til det her, men man lærer jo mere og mere, som man leger med programmerne.)

Hvordan preloader jeg billederne???
Avatar billede raum Nybegynder
02. oktober 2005 - 13:47 #6
I øvrigt; får i automatisk point, eller hvordan foregår det her?
Avatar billede domaz.dk Novice
02. oktober 2005 - 13:55 #7
raum: nå okay, så er det os en fin midlertidig løsning til du lærer det med tabeller..

angående det med at preloade hører det mere inde under javascript, men kan godt gi et hurtigt eksempel på at perloade billeder.

På selve din hjem.htm skal du tilføje lidt. Nu ser hjem.htm sårn her ud:

<html>

<head>
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 5.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<title>hjem.htm</title>
<base target="_self" href="http://skovhusegront.dk/hjem.htm">
</head>

<body topmargin="0" leftmargin="0" bgcolor="#FFFFFF" background="file:///C:/Documents%20and%20Settings/Mikkel%20Bøgh/Skrivebord/Til%20upload/Images/background_hjem.gif">

</body>

</html>

Det skal hvis du vil preloade "indholds-billederne" se sådan her ud:

<html>

<head>
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 5.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<title>hjem.htm</title>

<script type="text/javascript">
<!--
var myimages = new Array();
function preloading() {
    for (x=0; x<preloading.arguments.length; x++) {
        myimages[x] = new Image();
        myimages[x].src = preloading.arguments[x];
    }
preloading('images/background_hjem.gif','images/background_produkter.gif','images/background_kunst.gif','images/background_kalender.gif','images/background_galleri.gif','images/background_findos.gif','images/background_kontakt.gif');
// -->
</script>

<base target="_self" href="http://skovhusegront.dk/hjem.htm">
</head>

<body topmargin="0" leftmargin="0" bgcolor="#FFFFFF" background="images/background_hjem.gif">

</body>

</html>
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
02. oktober 2005 - 20:04 #8
Som andre har sagt....dejligt design.....pæn side...
Når sneen igen igen falder...så prøv at tage et billed af huset ved Skumringstid/aften med lys i vinduerne..... ville give enu mere julestemning *S*

gør dig selv den tjeneste at lær lidt html ... *S* ....bliver en god site når bla teks bliver html teks og dermed søgbar.... *S*
Avatar billede danielbaek Nybegynder
03. oktober 2005 - 16:01 #9
Som de andre også har påpeget er det et pænt design. Jeg ville dog vælge at give teksten lidt mere luft, altså mere hvidt rundt om teksten så den bliver lettere/mere behagelig at læse samt virker mindre presset.