Avatar billede fnaz Nybegynder
17. april 2001 - 17:27 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Du har begået en alvorlig fejl meddelelse

Min nabo\'s computer er pludselig begyndt at sige \"Du har begået en alvorlig fejl, du må afslutte programmet..detaljer?\"
Jaeh i kender den vel..

Men de siger den er begyndt at komme oftere og oftere..
Ehm..NOgen der ved hvorfor/hvordan problemet er opstået? - og hvordan får vi den til at stoppe med det?

`For når man trykker ok siger de den bare kommer igen..

alle mine point.. (fordi jeg ikke bruger eksperten så meget=) til den der kender et svar på det her
Avatar billede tunoxw Nybegynder
17. april 2001 - 17:30 #1
Det nemmeste ville nok være at formatter. Grunden til fejlen er nok, nogle filer der er blevet slettet som ikke skulle være slettet!
Avatar billede jolleberg Nybegynder
17. april 2001 - 17:31 #2
enten er der en fejl i et program eller lign. han har installeret fornyligt spørg ham evt om han har det. hvis det tilfældet så prøv at geninstallere programmet. hvis det ikke hjælper er der nok en fejl i selve windows og så bliver han nok desværre nødt til at formatere hele sin harddisk!

-Jonas
Avatar billede fnaz Nybegynder
17. april 2001 - 17:32 #3
Han har ikke lige installeret nogle nye programmer..

Men..Hvordan formaterer man sin´harddisk?
Jeg har set en gøre det, men har sku glemt det - det var lang tid siden..

Ku i bare sætte mig igang?
Avatar billede tunoxw Nybegynder
17. april 2001 - 17:36 #4
du kan inde fra luk menuen i win trykke:
genstart i MS-Dos tilstand, det gør du og når den er færdig skriv: \"format c:\" og så ja. Husk at have en startdiskket og win98 cden. Efter fomatterong genstarts computeren med startdiskketen i + cd\'en og så køre det næsten helt af sig selv!
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
17. april 2001 - 17:37 #5
1. lav backup af alle vigtige filer! (mails, foretrukne, dokumenter, icq)
2. boot fra en win98 startdiskette og vælg understøttelse af cdrom drev.
3. skriv format c: /s
4. når den er færdig med at formatere, sætter du din win98 cdrom i drevet og vælger cdromdrevet med f.eks cd d:
5 skriv install

så er du igang med at installere et friskt system :)
Avatar billede tunoxw Nybegynder
17. april 2001 - 17:40 #6
ja,... husk at når disketter er færdig skal du skifte over til dig cd-rom drev fx. \"d:/\" derefter enter og så skrive \"install\"
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
17. april 2001 - 17:45 #7
sludder, der skulle ikke stå cd d: med blot d:
Avatar billede msmows Nybegynder
17. april 2001 - 18:30 #8
Der er nu ikke grund til ominstallation lige med det vuns. Prøv at tage ramkredsene ud (vær varsom med statisk el) rens konnektorerne med en vatpind og lidt!!! isopropylalkohol (ikke alm. husholdningssprit). Det hjælper ofte.
Avatar billede drwilken Nybegynder
18. april 2001 - 11:00 #9
Du kunne måske også prøve med en gang RegClean...
Et lille program der \"renser\" registreringsdatabasen... Det kunne jo være at den er blevet fucked up... Shit happens...
Den kan hentes på Microsofts hjemmeside...
Avatar billede fnaz Nybegynder
18. april 2001 - 11:43 #10
Hvorhenne på microsoft\'s hjemmeside? giv lige et URL
Avatar billede drwilken Nybegynder
18. april 2001 - 14:48 #11
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
18. april 2001 - 14:52 #12
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
18. april 2001 - 15:22 #13
Hov, kommentaren skulle være svar
Erik. Damn, drwilken var der ikke da jeg gik igang med at søge! *S*
Avatar billede drwilken Nybegynder
19. april 2001 - 10:02 #14
Ku\' det bruges?
Avatar billede drwilken Nybegynder
12. juni 2001 - 11:53 #15
heeeeeeello... er du gået i hi? *G*