Avatar billede martinmic Nybegynder
01. oktober 2005 - 15:33 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

kan ikke starte spille Charlie and the Chocolate Factory

Hey there alle i Eksperter.

Jeg har installeret spillet Charlie and the Chocolate Factory på min kærestes Computer, men når jeg prøver at starte spillet, slår skærmen fra, og siger "out of range". Dette problem har jeg ikke oplevet ved nogle andre spil på hendes computer. Det er kun dette spil der gør det. Det virker som om at den prøver på at smide skærmen op på 150hz hvilket den ikke kan ( en 19" AOC).
Jeg kan høre at selve spillet køre fint i baggrunden med alt musik og lyd o.s.v
Er der nogen af jer som har nogen anelse om hva dette kunne være, og hvordan man kan fixe det?

M.v.h
Martin
Avatar billede martinmic Nybegynder
01. oktober 2005 - 15:41 #1
Jeg har så lige fundet ud af, at hvis jeg går ind i "charlie.ini" i installations roden, og ændre "UseDirect3D=1" til "UseDirect3D=0", så kan jeg starte selve spillet op, men når jeg prøver at spille videre, så brokker den sig jo over at direct3d ikke virker, og spillet crasher.. Nogen der har nogen ide om hva der skal gøres?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
01. oktober 2005 - 15:55 #2
Bare en tanke: Har du korrekt/rigtig driver til dit skærmkort ? Og hvad er det for et ?
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
01. oktober 2005 - 17:29 #3
Vælg kør skriv dxdiag og fortæl om d har directx 9.0c, samt om den kan bestå de forskellige test i det.
Avatar billede martinmic Nybegynder
01. oktober 2005 - 19:21 #4
Hun har et FX5600 kort, og ja den køre DirectX 9.0c
Der er ingen problemer når jeg køre testende overhovedt. og ja. vi bruger de rigtige drivers :)
Avatar billede martinmic Nybegynder
29. marts 2006 - 09:36 #5
der var detsvære ikke noget der hjalp.. fik det dog til at virke, men kan ikke huske hvordan.. lang tid siden :)