Avatar billede makkerhaps Nybegynder
01. oktober 2005 - 11:58 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

PC starter ikke, CD-drev kører

Jeg har sommetider problemer med at min computer ikke kan starte. Det sker oftest hvis jeg glemmer en cd i skuffen, men enkelte gange også uden cd i skuffen. Lampen i CD-drevet blinker som om drevet arbejder. Jeg kan så starte computeren hvis jeg tager cden ud, slukker for strømmen bagpå, tænder igen, starter computeren og trykker på resetknappen. Jeg tænkte at det måske var drevet, så jeg har prøvet at skifte det ud, men problemet forekommer stadig.
Avatar billede kalp Novice
01. oktober 2005 - 12:02 #1
Blot et bud... har du prøvet at fjerne CD drevet fra boot rækkefølgen i BIOS?
Avatar billede makkerhaps Nybegynder
01. oktober 2005 - 12:20 #2
Øhmm, nej ikke rigtigt. Jeg aner ikke hvordan man gør. Forsøger den at boote fra cd, når der sidder en cd i? Og hvorfor gør den det så kun nogle gange?
Avatar billede kalp Novice
01. oktober 2005 - 12:29 #3
Jeg kan selvfølgelig ikke på forhånd vide hvorfor den gør det den gør:) Det er ikke et helt normalt problem, men det er da en mulighed som vi ligeså godt kan udelukke:)

Du kommer ind i BIOS ved enten, at trykke F1 eller Delete på din computer næsten lige efter, at du har tændt den.
Imens den tæller ram er nok rimelig godt ramt.

Når du er i BIOS så tag den lidt med ro og kig lidt på hvad det er for noget vi er inde i:) Føl dig tilpas med omgivelserne og det vil gå meget bedre... ingen grund til at pille ved de forkerte ting:)

Der står ikke nødvendigvis noget om bootrække følgen på første skærmbillede så du er nød til, at gå på opdagelse:) Kommer du til, at ændre ved ting ved en fejl skal du bare lukke ned for BIOS og sige nej til at gemme de nye ændringer.

Prøv så om ikke du kan fjerne dit CD Rom drev fra boot rækkefølgen:)
Avatar billede makkerhaps Nybegynder
01. oktober 2005 - 12:48 #4
Nu er drevet fjernet fra bootrækkefølgen. Så må jeg se om det virker. Tak for hjælpen. Hvordan fungerer det her pointsystem? Du skal vel belønnes for dit svar? Forudsat det virker;)
Avatar billede kalp Novice
01. oktober 2005 - 12:53 #5
Det håber vi på, at det gør:) Du kan vente med at acceptere mit svar til du mener, at det ser ud til det var det som var problemet.

Point systemet fungere på den måde, at man beder den/de personer som har løst sit problem ligge et svar. Når de har gjort det fremkommer deres navne eller hvis det er en person navn.. nede i venstre hjørne i en lille boks.

Du kan så markere det navn eller de navne som skal have point og trykke på accepter svar knappen.. spørgsmålet bliver så lukket og både du og dem som har hjulpet dig er glade:)
Avatar billede makkerhaps Nybegynder
01. oktober 2005 - 13:12 #6
Glimrende. Jeg afventer lige og ser om det funker;)