Avatar billede Slettet bruger
01. oktober 2005 - 09:34 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

To fejl jeg ikke forstår (ActionScript)

Hej eksperter!
Jeg sidder og laver et bomberman-spil og er gået lidt i stå.
Der er to ting jeg ikke forstår:
1) Man skal slippe tasten for at _root.player bevæger sig.
- Hvis man er hurtig og trykker f.eks. op og så f.eks. højre inden player når at rykke helt op rykker den tilbage til starten af bevægelsen(!?)...
2) Mine bomber opfører sig mærkeligt... Hvorfor spredes ilden (fire) ikke jævnt? (En til hver side og så rykke et felt ad gangen i modsatte retninger.)

Hvis I har et bud, skriv venligst jeres e-mail og jeg sender filen til jer.

- Tak!
Avatar billede _k Nybegynder
01. oktober 2005 - 10:04 #1
Hvorfor smider du ikke bare den relevante kode her? Så kan alle følge med, og det er jo ligesom pointen med eksperten ;o)
Avatar billede Slettet bruger
01. oktober 2005 - 15:37 #2
Jaja... Men jeg ved ikke hvor fejlen er... Har faktisk ingen idé om det; det kan være i ca. 5 forskellige timelines!
Avatar billede _k Nybegynder
01. oktober 2005 - 20:24 #3
Fair'n'square - planker man kode fra andre, er man selv ude om ikke at kunne finde ud af det ;o)

Kan du ikke selv finde scriptet for hvor man bevæger sin figur, tror jeg ikke du skal regne med at specielt mange herinde har lyst til at hjælpe. For så er det jo ikke hjælp til selvhjælp, men en opgave hvor man skal lave det hele for dig - og det er jo ikke lige pointen med eksperten.

Køb en bog om Flash, tryk F1 og læs hjælpen eller skrab spareskillingerne sammen og få en prof til at lave det for dig.
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2005 - 10:50 #4
JAJAJA!!
OK, du har ret, men jeg har allerede fire bøger om flash og kender alle de koder jeg har brugt i bund men det virker stadig ikke! Derfor spørger jeg om der er nogle der kan finde fejlen og forklare mig hvad der er galt... Men du har nok ret i at folk ikke gider det...
Avatar billede _k Nybegynder
02. oktober 2005 - 13:51 #5
Jeg gider skam godt, men det forudsætter at du smider koden for hvordan din bomberman bevæger sig - ellers er jeg desværre ikke clairvoiant nok til at kunne gætte hvad du gør forkert - desværre - det kunne ellers være praktisk ;o)
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2005 - 09:08 #6
Ha, ha, ja... Nå, jeg har ikke koderne på denne pc men jeg skriver dem lige ind i morgen (mandag den 10.)...
Avatar billede -42- Nybegynder
10. oktober 2005 - 21:16 #7
Et frækt lille hack
this.myListener.onKeyUp = this.myListener.onKeyDown;