Avatar billede bingokaj Nybegynder
30. september 2005 - 22:45 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

import af pdf via actionscript

Dagens dumme spørgsmål til alle jer flash-hajer:
er det muligt at loade en PDF-fil ind i flash via actionscript ? eller skal man have en extension ?

/lars
Avatar billede _k Nybegynder
30. september 2005 - 23:53 #1
Så skal du nok lave extensionen selv, for Flash kan i den grad ikke hjælpe dig.
Avatar billede bingokaj Nybegynder
01. oktober 2005 - 00:52 #2
modificering af spørgsmålet:
hvis det kun kan lade sig gøre med en extension, er der så ikke nogen der kender et gratis et af slagsen...?
Avatar billede _k Nybegynder
01. oktober 2005 - 09:23 #3
Flash understøtter faktisk ikke extensions. Så du er ude i at skulle pakke din Flash ind i et eller andet eksekverbart 3. parts program - og så er jeg ikke sikker på at det nogensinde kommer til at køre på nettet.....

Men hvorfor vil du hente en pdf ind. Kan du ikke bare hente dens indhold i stedet?
Avatar billede bingokaj Nybegynder
01. oktober 2005 - 12:10 #4
Jeg er ved at lave et produkt-katalog som fungerer ligesom en bog - du ved, man kan bladre frem og tilbage osv - men problemet er at få kunden til at kunne opdatere systemet på den nemmest mulige måde. Så det kunne være superfedt hvis kunden bare kunne eksportere en pdf-fil, hvor hver enkelt side i pdf'en automatisk blev hentet ind og indsat i flash-bogen.
Avatar billede kochen Nybegynder
01. oktober 2005 - 13:53 #5
Prøv at undersøge flashpaper2 på macromedias hjemmeside.
Avatar billede _k Nybegynder
01. oktober 2005 - 20:19 #6
Kan godt fange ideen med at gøre det nemt for kunden. De fleste kunder jeg har haft med at gøre, vender imidlertid det hvide ud af øjnene, hvis jeg kræver at de selv skal producere en pdf ;o)

Du burde kunne lave nogenlunde samme funktionalitet med noget CMS backend. Har du overvejet det?
Avatar billede bingokaj Nybegynder
02. oktober 2005 - 19:36 #7
jep, har tænkt på cms .... problemet er bare at det så er svært for kunden at styre layout og at de allerede har en masse materiale liggende som pdf'er, så det kunne være supersmart hvis de bare kunne kaste dem direkte ind i flash-filen istedet for at skulle omformatere det hele via et-eller-andet cms... :-/
Avatar billede kochen Nybegynder
02. oktober 2005 - 19:54 #8
Jeg prøver igen... Macromedia har et produkt der hedder flashpaper2 som kan tage, stort set alle formater og lave dem om til enten swf, eller pdf'er, den kan ogsa lave pdf'er om til swf'er, og det fungere meget enkelt at man dragger filen fra sin mappe over i flashpaper interfacet og derefter trykker gem, så det kan ikke blive næmere.
Avatar billede bingokaj Nybegynder
03. oktober 2005 - 18:21 #9
kochen -> ja, ok - jeg har tjekket det ud og det ser meget fedt ud(og super at det er integreret med Contribute 3), jeg var bare mere på udkig efter noget gratis-halløj i stedet for. Men hva', 70-80$ er vel heller ikke alverden... du får pointene :-)