Avatar billede erve Nybegynder
17. april 2001 - 16:27 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Nyinstalleret NE2 - problemer!

Hej alle

Et lidt åbent spørgsmål:

Jeg har netop fået installeret NE2 med Speedstream 2601 router, men kan ikke
connecte til internet. \"Siden findes ikke\", og ping melder timeout. Heller
ingen mail.

- Teknikeren var tilfreds med målingerne.
- Modem\'et downloader tilsyneladende sin opsætning korrekt.
- Alle lamper lyser korrekt i både modem,Router
- Jeg prøvet både direkte forbindelse mellem PC og router med corsskabel, og
via HUB med alm. RJ45, med samme reultater,.
- Jeg kan godt få kontakt med Routeren via 192.168.1.1
- Jeg har prøvet alle de hints der står i quickstart guiden.

Nogen der har yderligere forslag?

Mvh Erik

Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
17. april 2001 - 16:35 #1
har du sat 192.168.1.1 som default gateway og har du tastet TDC\'s DNS adresser ind?
Avatar billede erve Nybegynder
17. april 2001 - 17:37 #2
Det fremgår ikke af installationsguiden, at man skal det? Mener du inde i TCP/IP indstillingerne i egenskaber for netværk? DNS navne er korrekte i routerens opsætning, og ipconfig viser den korrekte default gateway.

Jeg tror fejlen har noget med PPPoE at gøre. I Wan status står der intet i ipadressefelterne.

Log\'en viser nedenstående fejl:
Error: PPP Connection failed

Manualen giver nedenstående forklaring:

Unable to establish a PPP connection with the ISP’s
Server. This could be a login problem (name or
password) or a Server problem.

Er det ikke det normale Opasia-password?
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
17. april 2001 - 17:43 #3
Avatar billede erve Nybegynder
17. april 2001 - 19:25 #4
Ellers tak, men der har jeg også været.
Avatar billede dann Nybegynder
18. juni 2001 - 20:24 #5
Tja, det kunne være et problem med opsætningen ude på centralen. Derfor skal du nok kontakte BB hotline på 80808036. Alternativt kan du smide dit telefonnummer, og jeg skal se hvad jeg kan gøre. Inden du gør det, så vil jeg dog lige sikre mig at du har prøvet følgende.

1) Resat routeren (se appendix B i Quick Start guiden).
2) Indtastet det korrekte kundenummer (uden @netexpres.dk) og kodeord på forsiden i routeren efter resetningen.
3) Gået ind på WAN-STATUS og trykket på forbind.
4) Trykket på opdater et par gange under WAN-STATUS.
5) Taget strømmen til både modem og router i ca. 10 min. og sat det sammen igen.
6) Tjekket at der går et straight (det grå) kabel mellem modemets 10 Base T port og routerens WAN port. Desuden skal der gå et krydset (det gule) kabel mellem routerens LAN port og dit netkort.
7) Tjekket at modemet er grønt i Power, Sync og 10 BT
8) Prøvet at pinge en IP adresse - eksempelvis www.dr.dk (129.142.20.35).