Avatar billede grie Nybegynder
30. september 2005 - 16:44 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hjemmenetværk mellem 2 pc'er

Hej

Jeg har 2 pc'er der gerne skulle kunne dele filer og printer(de kører begge xp pro).
De er forbundet via en switch, hvortil mit adsl-modem også er forbundet.
Begge maskiner er fint nok på Internettet, men de kan bare ikke se hinanden.
Jeg har testet at de kan pinge hinanden, men når jeg søger efter den anden computer, er den der stadigvæk ikke.
Jeg har slået firewall fra.
Inden jeg fik adsl havde jeg fin kontakt mellem computerne.
MVH
grie
Avatar billede halifax Nybegynder
30. september 2005 - 17:04 #1
Prøv at installere NetBEUI rotokollen og brug den i det interne netværk mele de to comp's.  Læs denne artikel
http://www.cubus-adsl.dk/elteknik/netvaerk/ipxspx_netbeui.php
Avatar billede toksvig Praktikant
30. september 2005 - 21:03 #2
Gå ind under netværksforbindelser, og vælg "installer hjemmenetværk" ude i venstre side.
Dette skal du gøre på begge pc'er..
Du skal også sørge for at dele de mapper som du skal kunne se fra den anden pc.
Dette gøres ved at højreklikke på den appe du vil dele, og derefter vælge "deling og sikkerhed". Resten kan du læse dig frem til. Dette skal du forresten også gøre med din printer..
Derefter skulle du kunne gå ind under netværksteder og se den anden pc.
Håber det virker..
Avatar billede s_f Nybegynder
01. oktober 2005 - 01:13 #3
http://www.relaxed.dk/guide/

Her er hvad jeg gør - og det har altid virket for mig - sig til hvis der er spørgsmål eller rettelser.
Avatar billede grie Nybegynder
01. oktober 2005 - 11:22 #4
Tak alle tre. Jeg afprøvede først at tilføje NetBUIE protokollen, og da det virkede, er alt jo i orden. (Havde haft installeret hjemmenetværk osv., og det havde ikke afhjulpet problemet.)
Avatar billede halifax Nybegynder
02. oktober 2005 - 03:31 #5
Ja så er alt jo i orden. Tillykke.  :)

Luk venligst spørgsmålet hvis du er tilfreds. Akcepter svar.
Avatar billede toksvig Praktikant
03. oktober 2005 - 09:23 #6
Lukketid.. Hvis du ikke ved hvordan man lukker, så sig til...
Avatar billede grie Nybegynder
03. oktober 2005 - 15:29 #7
Lukketid.. Det er jeg ikke klar over hvordan man gør. Jeg troede man lukkede ved at aflevere sine points, men du må meget gerne lige fortælle mig hvordan jeg gør. :)
Avatar billede majsmarken Nybegynder
03. oktober 2005 - 15:51 #8
Avatar billede grie Nybegynder
03. oktober 2005 - 16:11 #9
tak for hjælpen majsmarken.
Halifax, beklager fejlen, håber du har fået dine points nu