Avatar billede hif Nybegynder
30. september 2005 - 16:42 Der er 18 kommentarer

Programmer starter ikke, MEN

okey, jeg har dette problem:

billeder: http://htbh.dk/h1.jpg

På dette billed vil jeg gerne åbne mit Winamp.exe, jeg går i start og vælger Winamp, Men i stedet for at åbne mit winamp åbner den http://htbh.dk/h2.jpg og igennem gennemsøg kan jeg finde c:/programmer/winamp.exe og trykke ok og først Der vil den åbne det,

ud over det har jeg problemet når jeg vil gå i enskaber for min skærm, http://htbh.dk/h3.jpg

har prøvet med en recover, men det hjalp ikke, og vil gerne undgå format.. nogen forslag?
Avatar billede kalp Novice
30. september 2005 - 16:44 #1
sæt flueben i "Brug altid valgte program til at åbne  denne type fil"
Avatar billede kalp Novice
30. september 2005 - 16:45 #2
tryk start->kør og skriv  "sfc /scannow" med din xp cd i drevet..

til fejl nummer 2
Avatar billede kalp Novice
30. september 2005 - 16:45 #3
virker det ikke...

Download hijackthis herfra og gem det i en folder for sig selv på dit skrivebord

http://www.downloadportal.dk/viewinfo.asp?rid=1658
Eller
http://www.arlet.dk/hjt.exe

Start programmet og vælge, at udføre en scan samt gemme en log fil.
Når hijackthis er færdig med, at scanne vil den bede dig om en placering hvor du vil gemme "hijackthis" en tekst fil.
Gem den i samme folder som hijackthis. Når du har sagt okay hopper der et nyt vindue frem nemlig notepad med en masse tekst linjer. Marker alle linjerne og kopir dem herind så jeg kan kigge på dem. Du må ikke selv begynde, at fikse noget i hijackthis.

og hjælper det heller ikke så skal du ud i en repair af windows!
http://hcma.dk/tips1to10.htm#no4

men kun hvis jeg siger det!
Avatar billede hif Nybegynder
30. september 2005 - 16:51 #4
sfc /scannow kan jeg ikke for så vil den have jeg skal vælge "sfc.exe" ligesom på http://htbh.dk/h2.jpg,

Hijack:
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 16:52:33, on 10-10-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\F-SECU~1\backweb\4476822\Program\SERVIC~1.EXE
C:\Programmer\F-Secure Anti-Virus\Anti-Virus\fsgk32st.exe
C:\Programmer\F-Secure Anti-Virus\Anti-Virus\FSGK32.EXE
C:\Programmer\F-Secure Anti-Virus\Common\FSMA32.EXE
C:\Programmer\F-Secure Anti-Virus\Anti-Virus\fssm32.exe
C:\Programmer\F-Secure Anti-Virus\Common\FSMB32.EXE
C:\Programmer\Microsoft SQL Server\MSSQL$PINNACLESYS\Binn\sqlservr.exe
C:\Programmer\F-Secure Anti-Virus\Common\FCH32.EXE
C:\WINDOWS\system32\slserv.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\F-Secure Anti-Virus\Common\FAMEH32.EXE
c:\programmer\pinnacle\shared files\programs\mediaserver\pmshost.exe
C:\Programmer\F-Secure Anti-Virus\Anti-Virus\fsav32.exe
C:\Programmer\F-Secure Anti-Virus\FWES\Program\fsdfwd.exe
C:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Documents and Settings\hiffer\Skrivebord\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.hif.arto.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Genvej til egenskabsside for High Definition Audio] HDAudPropShortcut.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_05\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Norman ZANDA] C:\Norman\Nvc\Bin\ZLH.EXE /LOAD /SPLASH
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [F-Secure Manager] "C:\Programmer\F-Secure Anti-Virus\Common\FSM32.EXE" /splash
O4 - HKLM\..\Run: [F-Secure TNB] "C:\Programmer\F-Secure Anti-Virus\TNB\TNBUtil.exe" /CHECKALL /WAITFORSW
O4 - HKLM\..\Run: [F-Secure Startup Wizard] "C:\Programmer\F-Secure Anti-Virus\FSGUI\FSSW.EXE" /reboot
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [AlcWzrd] ALCWZRD.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Alcmtr] ALCMTR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoRepair] C:\Programmer\Logitech\Video\ISStart.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoTray] C:\Programmer\Logitech\Video\LogiTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SpeedOptimizer] C:\PROGRA~1\SPEEDO~1\SPO.EXE -s
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] "C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [WhenUSave] "C:\Programmer\Save\Save.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [PMCS] C:\Programmer\Pinnacle\Shared Files\Programs\MediaCenterService\PMC.Service.Main.exe -host -clearDebug
O4 - HKLM\..\Run: [PinnacleDriverCheck] C:\WINDOWS\system32\PSDrvCheck.exe -CheckReg
O4 - HKLM\..\Run: [PMCRemote] C:\Programmer\Pinnacle\Shared Files\Programs\Remote\Remoterm.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [H/PC Connection Agent] "C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE"
O4 - HKCU\..\Run: [Eyeball Chat] "C:\PROGRA~1\Eyeball\EYEBAL~1\EyeballChat.exe" -min
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O4 - Global Startup: system.vbs
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_05\bin\npjpi142_05.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_05\bin\npjpi142_05.dll
O9 - Extra button: Create Mobile Favorite - {2EAF5BB1-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\INETREPL.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\INETREPL.DLL
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Create Mobile Favorite... - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\INETREPL.DLL
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe (file missing)
O16 - DPF: {2917297F-F02B-4B9D-81DF-494B6333150B} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MineSweeper.cab31267.cab
O16 - DPF: {39B0684F-D7BF-4743-B050-FDC3F48F7E3B} (FilePlanet Download Control Class) - http://www.fileplanet.com/fpdlmgr/cabs/FPDC_1_0_0_44.cab
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab31267.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5free/asinst.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - file://J:\AUTORUN\Flash\swflash.cab
O16 - DPF: {F6BF0D00-0B2A-4A75-BF7B-F385591623AF} (Solitaire Showdown Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/SolitaireShowdown.cab31267.cab
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O23 - Service: Adobe LM Service - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: F-Secure Anti-Virus 2005 (BackWeb Plug-in - 4476822) - Unknown owner - C:\PROGRA~1\F-SECU~1\backweb\4476822\Program\SERVIC~1.EXE
O23 - Service: F-Secure Gatekeeper Handler Starter - F-Secure Corp. - C:\Programmer\F-Secure Anti-Virus\Anti-Virus\fsgk32st.exe
O23 - Service: fsbwsys - Unknown owner - C:\Programmer\F-Secure Anti-Virus\backweb\4476822\program\fsbwsys.exe (file missing)
O23 - Service: F-Secure Anti-Virus Firewall Daemon (FSDFWD) - F-Secure Corporation - C:\Programmer\F-Secure Anti-Virus\FWES\Program\fsdfwd.exe
O23 - Service: F-Secure Management Agent (FSMA) - F-Secure Corporation - C:\Programmer\F-Secure Anti-Virus\Common\FSMA32.EXE
O23 - Service: Norman ZANDA - Unknown owner - C:\Norman\Nvc\Bin\Zanda.exe (file missing)
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Pinnacle Systems Media Service (PinnacleSys.MediaServer) - Pinnacle Systems - c:\programmer\pinnacle\shared files\programs\mediaserver\pmshost.exe
O23 - Service: Remote Administrator Service (r_server) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\r_server.exe" /service (file missing)
O23 - Service: SmartLinkService (SLService) - Smart Link - C:\WINDOWS\SYSTEM32\slserv.exe
Avatar billede allanfo Praktikant
30. september 2005 - 16:58 #5
Dit første problem kan løses ved at redigere genvejen til at være "c:/programmer/winamp/winamp.exe". Nu peger den bare på det directory, hvor winamp ligger i.
Avatar billede hif Nybegynder
30. september 2005 - 16:59 #6
Allanfo det er ikke kun winamp der er problemet... det er ALT, msn, spil, ja alle .exe filer..
Avatar billede kalp Novice
30. september 2005 - 17:02 #7
hvornår er problemet opstået?
Avatar billede kalp Novice
30. september 2005 - 17:03 #8
ser på loggen om lidt.. der er snavs i den
Avatar billede hif Nybegynder
30. september 2005 - 17:04 #9
kalp det faktisk ikke så lang tid siden.. i weekenden eller sådan noget, jeg sad og spillede World of warcraft, alt virkede som det skulle, jeg lukker World of warcraft ned for at spille lidt Counter Strike med vennerne, når vi er færdige vil jeg spille noget warcraft igen og så da jeg dobbel klikker på wow iconet lavet den bare det der time clas somom den arbejder, jeg trykker igen og stadig intet, så tjekker jeg min task manager, og wow.exe kørte ikke, så jeg valgte at genstarte og så ja, så blev det som det er nu, at jeg ikke kan åbne nogen programmer uden at vælge dem igennem http://htbh.dk/h2.jpg først ..
Avatar billede kalp Novice
30. september 2005 - 17:11 #10
Download Ewido (Trial version) (Installer og opdater programmet, men vent med et scanne til jeg siger til!)
http://shop.element5.com/product.html?productid=531168

Genstart i Fejlsikret tilstand ved at taste F8 under opstart.

Højreklik på windows start knappen (helt nede i venstre hjørne af din skærm) og vælge "Stifinder", klik på Funktioner->Mappeindstillinger->Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

Slet eller afinstaller denne mappe

C:\Programmer\Save\

Kør HijackThis, scan og sæt et flueben ud for disse linjer - luk øvrige programvinduer. Dobbelt tjeck alt kom med!. Klik herefter "Fix checked" i hijackthis:

4 - HKLM\..\Run: [WhenUSave] "C:\Programmer\Save\Save.exe"
O4 - Global Startup: system.vbs

Gå herefter i Start -> Programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Diskoprydning og slet temp-filer, temporary internet files og papirkurv.

Scan med Ewido nu!.. den opretter en log.. gem den for den vil jeg gerne se.

Genstart normalt og kopir en ny hijackthislog herind samt loggen fra Ewido.. se om dine genveje virker
Avatar billede hif Nybegynder
30. september 2005 - 17:29 #11
"Unable to delete the fil:
04 - Global Startup: system.vbs

The file may be in use. Use Task Manager to shutdown the program and Run HIjackThis Again to delete the file,

- jeg kan jo ikke lukke System i task manageren ? ..
Avatar billede kalp Novice
30. september 2005 - 18:03 #12
gør du det i fejlsikret tilstand?
Avatar billede hif Nybegynder
30. september 2005 - 18:06 #13
yep ...
Avatar billede kalp Novice
30. september 2005 - 18:45 #14
Det er nok den som smadre din pc:)

vi fjerne den lige!!

Drop lige min anden vejledning og følde denne istedet!!

Download og gem denne scanner på skrivebordet. (Vi skal bruge den senere)
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Download Ewido (Trial version) (Installer og opdater programmet, men vent med et scanne til jeg siger til!)
http://shop.element5.com/product.html?productid=531168

Genstart i Fejlsikret tilstand ved at taste F8 under opstart.

Højreklik på windows start knappen (helt nede i venstre hjørne af din skærm) og vælge "Stifinder", klik på Funktioner->Mappeindstillinger->Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

Afinstaller eller slet disse programmer/mapper manuelt.

C:\Programmer\Save

Kør HijackThis, scan og sæt et flueben ud for disse linjer - luk øvrige programvinduer. Dobbelt tjeck alt kom med!. Klik herefter "Fix checked" i hijackthis:

4 - HKLM\..\Run: [WhenUSave] "C:\Programmer\Save\Save.exe"
O4 - Global Startup: system.vbs

Find og slet (Kig godt efter!!.. Det du ikke finder har hijackthis muligvis selv kunne slette!)

Filerne

C:\system.vbs

og Alicia.doc ...søg selv efter denne..

finder du ikke system.vbs så søg efter den!
Hvis de ikke gider lade sig slette så slet med killbox!
http://www.spywareinfo.dk/download/KillBox.zip

Gå herefter i Start -> Programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Diskoprydning og slet temp-filer, temporary internet files og papirkurv.

Klik på mwav.exe som du hentede, programmet pakker sig selv ud og starter.
Sæt flueben i følgende:
Memory, Startup folders, drive, Registry, System folders og Services.
Sæt prik i følgende:
All local drives og Scan all files

Scan med Ewido nu!

Genstart normalt og kopir en ny hijackthis log herind så jeg kan se om vi fik fjernet det hele eller om noget skulle være blevet overset:)

Click Start, and then click Run. (The Run dialog box appears.)
Type regedit

Then click OK. (The Registry Editor opens.)

Navigate to the key:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

In the right pane, delete the value:

"Alicia"="C:\system.vbs"

Exit the Registry Editor.
Avatar billede kalp Novice
30. september 2005 - 18:45 #15
hmm.. det var da en underlig placering denne tekst fik

Click Start, and then click Run. (The Run dialog box appears.)
Type regedit

Then click OK. (The Registry Editor opens.)

Navigate to the key:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

In the right pane, delete the value:

"Alicia"="C:\system.vbs"

Exit the Registry Editor.

Det skal du gør efter du har scannet med Ewido:)
Avatar billede kalp Novice
30. september 2005 - 18:51 #16
tryk desuden start->kør og skriv "win.ini"

slet denne linje

Run=\nwvf.exe
Avatar billede kalp Novice
30. september 2005 - 21:13 #17
hvordan ser det ud?
Avatar billede allanfo Praktikant
08. marts 2006 - 19:35 #18
På tide at lukke. Læg selv et svar og accepter det.
Eller accepter nogle af de allerede afgivne svar.