Avatar billede carlos123 Nybegynder
30. september 2005 - 14:13 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

pop3 user "John Doe" kan ikke logge ind

Hej Eksperter

Jeg har prøvet at sætte en virtual pop3 server op og det virker fint med nogle bruger, men de bruger der har et login navn med "mellemrum" i navnet kan ikke logge ind.
ex. user John Doe
returnere unknown user name or bad password.
findes der en måde til hvordan man bruger navne med mellem rum i, eller er det muligt at lave et alternativt navn til den samme mail box?

Carl
Avatar billede kalp Novice
30. september 2005 - 14:16 #1
Prøv at tilføje bruger john doe som

John%20Doe

og prøv så at logge ind med

John Doe

bare et bud
Avatar billede carlos123 Nybegynder
30. september 2005 - 14:18 #2
Virker desværre ikke
Avatar billede lysemose Nybegynder
30. september 2005 - 14:19 #3
Brugerne skal logge ind på pop3-servicen med deres brugernavn/username ikke deres rigtige navn... F.eks. Full Name: John Doe, User name: john

I f.eks. outlook web access kan man logge ind med Full name, men det er ikke muligt på pop3, imap osv.

lysemose
Avatar billede carlos123 Nybegynder
30. september 2005 - 14:19 #4
Deres username er ex "John Doe"

/Carl
Avatar billede carlos123 Nybegynder
30. september 2005 - 14:26 #5
Kan man eventuelt bruge fullname under IMAP?

/Carl
Avatar billede lysemose Nybegynder
30. september 2005 - 14:37 #6
det mener jeg ikke...

lysemose
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2005 - 15:34 #7
Når du opretter en bruger med logon navnet "John Doe" bliver Exchange alias'et automatisk "JohnDoe" uden mellemrum. Så prøv at logge på som "JohnDoe".
:-)
Avatar billede carlos123 Nybegynder
30. september 2005 - 15:55 #8
Jeg har nok ændret det til specifikt at have en mellem rum, har i hvertfald lige prøvet med JohnDoe og det virkede ikke.

Carl
Avatar billede carlos123 Nybegynder
03. oktober 2005 - 08:57 #9
Jeg endte med at omdøbe bruger til at hede "JohnDoe" ud i et, så virker det. Jeg lader spg. stå lidt endnu, hvis der er nogen der kommer i tanke om løsning.

Carl
Avatar billede lysemose Nybegynder
11. oktober 2005 - 12:39 #10
Fandt du ud af det eller lukkede du bare spørgsmålet?

lysemose

Ps. Tak for point
Avatar billede carlos123 Nybegynder
11. oktober 2005 - 13:30 #11
det var så lidt.
Jeg omdøbt brugeren, kunne ikke finde anden løsning på problemet.

Carl