Avatar billede bigm Nybegynder
29. september 2005 - 19:58 Der er 3 kommentarer

Billed galleri med egen kommentar!

Hej med Jer!

Jeg har brug for noget php kode der gør flg.:

Jeg har x antal billeder i en mappe (thumb) og samme antal billeder i en anden mappe (billeder) bare i fuld størrelse. (evt. i samme mappe, eller helst samme hoved mappe -> mappe 1, mapper 2, mappe 3, hvor thumb og store billeder ligger i samme undermappe)

Jeg skal til hvert billeder i prev. Delen, have mulighed for at kunne tilføje en kommentar. Ikke andre.

Når galleriet åbnes skal der vises de sidste x (evt. 5) nyeste billeder. I bunder skal er være en forrige 1 2 3 4 5 osv. næste knap.

Billederne skal bare stå under hinanden med kommentaren under hver billede.  Når man klikker på et af bilelderne skal det store billede åbnes i et nyt vindue uden kommentaren.

Jeg ved ikke lige hvordan det er smartest at sortere billederne efter alder. Måske ved at kalde billederne 1_navn.jpg, 2_navn.jpg osv. hvor 1 er den ældste! :-)

Håber der er nogen der kan bikse en sådan kode.

På forhånd mange tak!

-BigM
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
29. september 2005 - 20:51 #1
Kan du bruge et færdigt script? Coppermine (http://coppermine-gallery.net/index.php) gør lige det, du efterspørger.
Avatar billede bigm Nybegynder
29. september 2005 - 20:56 #2
hmm... desværre. Da det skal bygges ind i på en anden side, må der ikke være alt det der gejl! :-) Det skal være 100% plain! Ellers tak! :-)
Avatar billede falster Ekspert
30. september 2005 - 10:47 #3
Et langskud, men måske kan du klare det ved at bruge "Image Catalog" fra

http://www.moon1000.com/software/download/index.shtml

og studere den kode, der dannes. Især under "Advanced setup".