Avatar billede rasch1 Nybegynder
29. september 2005 - 19:51 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Problem med Trådløs router

Jeg har anskaffet mig en router der kan sende trådløst til min bær, det virker ikke som det skal, altså jeg kommer på nettet med dem begge(den stationære er med kabal fra routeren), jeg taber forb. ca. hvert anden minut i nogle sekunder nogle gange flere og det gælder for begge pc(trådløse+bærbar), går jeg ind og spiller cs, går der mindre end 2 min før jeg får connection error, jeg kan sagtens hente store filer ned fra nettet, kan ikke rigtigt se hvad der kan være galt, routeren er opsat default, har lavet en hijackthis cfg hvis det skulle være noget snavs. en venlig sjæl der gider kigge den igennem for snvs:)
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 18:52:00, on 29-09-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\EPoX\USDM\USDM.EXE
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\WINDOWS\Mixer.exe
C:\Programmer\Razer\razertra.exe
C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\programmer\steam\steam.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Razer\razerhid.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpohmr08.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpotdd01.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\Programmer\Silicon Image\SiISATARaid\SATARaid.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpoevm08.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\Bin\hpoSTS08.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\mIRC\mirc.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
C:\Documents and Settings\Frank\Skrivebord\hi\HijackThis.exe
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.tips.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O4 - HKLM\..\Run: [ashMaiSv] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashmaisv.exe
O4 - HKLM\..\Run: [EPoXUSDM] "C:\Programmer\EPoX\USDM\USDM.EXE" "5000"
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [C-Media Mixer] Mixer.exe /startup
O4 - HKLM\..\Run: [razertra] C:\Programmer\Razer\razertra.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] "c:\programmer\steam\steam.exe" -silent
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Global Startup: hp psc 1000 series.lnk = ?
O4 - Global Startup: hpoddt01.exe.lnk = ?
O4 - Global Startup: LG SyncManager.lnk = ?
O4 - Global Startup: SATARaid.lnk = ?
O9 - Extra button: Expekt.com Poker - {3852AC86-965F-4abe-A75F-3DCB7E81A4B2} - C:\Programmer\expektMPP\MPPoker.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {00B71CFB-6864-4346-A978-C0A14556272C} (Checkers Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/msgrchkr.cab31267.cab
O16 - DPF: {2917297F-F02B-4B9D-81DF-494B6333150B} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MineSweeper.cab31267.cab
O16 - DPF: {3D6DDD23-870A-4FC8-B3AF-5F67C935A9B7} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/PrimeInkCSP-1204.exe
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab31267.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.bgbank.dk/html/activex/e-Safekey/BG/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {F6BF0D00-0B2A-4A75-BF7B-F385591623AF} (Solitaire Showdown Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/SolitaireShowdown.cab31267.cab
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: avast! Web Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
Avatar billede screem_brille Novice
29. september 2005 - 19:57 #1
kan ikke se noget direkte snavs
Avatar billede rasch1 Nybegynder
29. september 2005 - 19:59 #2
nej frygtede jeg også havde været det nemmeste hvis der var noget der åd af forb.:(
Avatar billede rasch1 Nybegynder
29. september 2005 - 20:06 #3
Hvis der er nogle der har nogle ideer til hvad der kan være galt må i gerne smide dem ind som et svar så prøver jeg mig frem:(
Avatar billede screem_brille Novice
29. september 2005 - 20:09 #4
har du wep på din router  ?(altså sikkerhed slået til ?)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
29. september 2005 - 20:16 #5
Hvad er det for en Router?
Avatar billede dragonknight Juniormester
29. september 2005 - 20:32 #6
Hvilken kanal anvender du i det trådløse net ? ? ?

Skift kanal, først på router, og derefter på den bærbare.
Avatar billede rasch1 Nybegynder
29. september 2005 - 21:20 #7
Hov så lige fodbold, det er en belkin router og bruger kanal 11, sikkerhed er ikke slået til
Avatar billede rasch1 Nybegynder
29. september 2005 - 21:38 #8
Jeg har prøvet at skifte til kanal 13 men det har samme effekt, bliver det mere stabilt hvis WEP er slået til
Avatar billede dragonknight Juniormester
29. september 2005 - 21:45 #9
Prøv at skifte til kanal 1, 2 eller 3.

Du bør bruge WEP og allerhelst WPA, hvis både din router og netkort understøtter dette. Uden denne sikkerhed, så kan alle med en trådløs PC i nærheden af dig anvende din router til at gå på nettet.
Avatar billede screem_brille Novice
29. september 2005 - 21:55 #10
dragonknight ja det bør være sæået til, men ikke sålænge vi ikek ved hvor fejlen er, så kan wep nemlig godt have en del af fejlen
Avatar billede dragonknight Juniormester
29. september 2005 - 21:58 #11
Der er jo forbinsdelse igennem, så selvfølgelig skal det være slået til, men du tager den bare herfra ! !
Avatar billede screem_brille Novice
29. september 2005 - 22:02 #12
nå rolig nu dragonknight, men hvad mener du med jeg bare tager den herfra, har jeg ikke været her hele tiden ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
29. september 2005 - 22:07 #13
Det jeg skriver !
Avatar billede screem_brille Novice
29. september 2005 - 22:10 #14
dragonknight whatever, hvis du skal blive sur / børnefornærmet over ingenting, så fair nok, men tag det dog roligt
Avatar billede dragonknight Juniormester
29. september 2005 - 22:13 #15
Jeg er her kun for at hjælpe, ikke for at diskutere !
Avatar billede screem_brille Novice
29. september 2005 - 22:17 #16
dragonknight, ja det fremgår tydeligt... men du mener altså at nu hvor problemet er at forbindelse ryger ud, så vil det hjælpe at slå wep til ? (vi er 100% enige i det bør være slået til, men ikke sålænge der allerede nu er problemer med at holde liv i forbindelsen)
Avatar billede rasch1 Nybegynder
29. september 2005 - 23:25 #17
vender tilbage efter job imorgen:)
Avatar billede screem_brille Novice
29. september 2005 - 23:56 #18
det er bare iorden, vi kigger på det til den tid :)
Avatar billede rasch1 Nybegynder
30. september 2005 - 12:37 #19
Nu har jeg prøvet at skifte kanalerne men alle har det samme problem, jeg har prøvet at kopiere macadressen uden resultat, det jeg ikke forstår er at den taber forb. i  et kort øjeblik både på den trådløse og den stationære der er sat til med kabel, håber i kan hjælpe til med hvad der er galt, må jo næsten være et eller andet i opsætningen af routeren, men aner bare ikke ret meget om det
Avatar billede rasch1 Nybegynder
30. september 2005 - 12:40 #20
har umiddelbart ingen problem når jeg surfer eller henter filer fra nettet, men lige så snart jeg spiller cs får jeg den connection error efter et par minutter, ligesom jeg har en stor latenzy når jeg spiller poker:)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
30. september 2005 - 17:23 #21
Har du prøvet at resette din Router?
Er der en firewall i din Router?
Har du prøvet at disable den?
Avatar billede rasch1 Nybegynder
30. september 2005 - 18:50 #22
Nu har jeg prøvet begge dele ingen af delene havde nogen effekt:(
Avatar billede dragonknight Juniormester
30. september 2005 - 21:58 #23
Prøv at slukke for strømmen til routeren 10 - 15 sekunder, og så tænde den igen. Så laver routeren en reboot af sig selv.
Avatar billede rasch1 Nybegynder
01. oktober 2005 - 08:24 #24
har jeg også prøvet, den bliver ved med at lave de huller i forb. kan det tænkes den bare er en dårlig router:)
Avatar billede rasch1 Nybegynder
03. oktober 2005 - 14:04 #25
er der kan smide et nogenlunde svar så vi kan få lukket spm. igen:) en af jer der har prøvet at hjælpe
Avatar billede james_t_dk Juniormester
05. oktober 2005 - 18:57 #26
Rasch1>> Du har en dårlig Router, jeg syntes at du selv skal smide et svar og nuppe points.
Avatar billede screem_brille Novice
05. oktober 2005 - 19:02 #27
Svar.