Avatar billede emureactor Nybegynder
28. september 2005 - 22:10 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Plasma TV - hvad skal man vælge

En af jer ekspeter der har superforstand på plasma fjersyn og de fremtidige tv-signaler, og hvaffor er man skal vælge for optimal billedkvalitet både på danske og udenlandske tv-kanaler samt dvd film osv...prisklasse underordnet, mærke underordnet, bare det er fantastisk kvalitet

Hilsen Kim
Avatar billede bufferzone Praktikant
28. september 2005 - 22:18 #1
Man skal generelt lade være af følgende årsager.

1. store producenter (f.eks. philips og Sony) har annonceret at de stopper med at producere almindelige fjernsyn, hvilket betyder at der vilblive produceret mange flere af de andre typer. Et optimistisk gæt vil lyde på 40% billigere storskærms tv af forskellige typer til januar

2. Der er ny standard på vej, så risikoen for fejlkøb i form af manglende parathed til HDTV, eller for høj pris for HDTV parathed er stor

3. Teknologien er bare ikke god nok endnu. Prøv at se hvordan almindeligt tv ser ud på en plasma skærm. Oftest utroligt ringe, hvilket er grunden til at alle forretninger køre dvd film på deres skærme
Avatar billede emureactor Nybegynder
28. september 2005 - 22:20 #2
Tak for svaret, jeg har netop fået et tilbud på et HD-TV i bilka hvor jeg får mulighed for at teste alle kanaler, flere input ønskes gerne!
Avatar billede beorn Nybegynder
28. september 2005 - 22:23 #3
mange af de fladskærme som ligger i prislejet optil 20.000 har sparet på f.eks. tv-tuneren og de processorer som laver op/ned scalering af billedet. så alm. tv vil oftes se meget ringere ud på en fladskærm end på et alm tv.

næsten alle fladskærme er fantastiske til dvd og lign. men det er altså alm tv som de står af på.

der findes mange sider som kommer med lange forklaringer og årsager, så jeg vil næsten anbefale dig at læse på dem. f.eks. www.flatpanels.dk
Avatar billede micplus Nybegynder
29. september 2005 - 07:39 #4
udover siden, som beorn anbefaler, kan jeg også opfordre dig til at kigge forbi usenetdk.teknik.tv+video. Udover at spørgsmålet har været diskuterret et par gange der, sidder der også nogle kompentente mennesker, der er klar til at hjælpe.
Avatar billede zkyhn Nybegynder
20. december 2005 - 22:49 #5
Hvis du ønsker at købe en fladskærm så køb en der er Parat til HDTV og en med en kontrast på minimim 5000. LG plejer at have 42" til ca 20.000 og den er en fed skærm. Har selv en LG og har haft et Huyndai og et United og dem var jeg ikke tilfreds med.
Avatar billede emureactor Nybegynder
20. december 2005 - 23:06 #6
Tja, jeg fandt ud af  - ellers tak for svarene.