Avatar billede harkes Nybegynder
28. september 2005 - 21:54 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

USB 2 kører langsomt

Hej

Når jeg sætter min eksterne hd (USB2) i min IBM T40P (har også USB2) siger comp: "This device could perform faster if you connected it to a high-speed usb port..." Jeg kan ligeledes se at overførsel går ufatteligt langsomt. Systemet er XP SP2. Hjælp?

- Niels
Avatar billede zenze Nybegynder
28. september 2005 - 22:01 #1
Gå i enhedshåndtering og fjern USB, genstart, lad WinXP finde enhederne og installere dem igen.
Avatar billede flemmingstrand Nybegynder
28. september 2005 - 22:02 #2
Tja, nu ved jeg ikke hvor gammel din IBM pc er - MEN der er jo meget der tyder på at den IKKE kører med et USB 2.0 interface.........
Avatar billede peet49 Nybegynder
28. september 2005 - 22:06 #3
Du skal have mindst SP1 for, at køre usb 2.0
Avatar billede flemmingstrand Nybegynder
28. september 2005 - 22:06 #4
Du kan jo også prøve at lave en driver update fra IBM's side:

http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?lndocid=SOFT-UPDATE
Avatar billede zenze Nybegynder
28. september 2005 - 22:06 #5
Hjælper det ikke kan du måske finde noget hos IBM:
http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/multiplefiledownload.do?validate=true
Måske finder du driver til chipset her, men har du præinstaklleret OS og evt. Recovery-CD så burde det virke.
Avatar billede harkes Nybegynder
28. september 2005 - 22:17 #6
Min USB er en: Intel(R) 82801DB/DBM USB 2.0 Enhanced Host Controller - 24CD
Avatar billede harkes Nybegynder
28. september 2005 - 22:17 #7
Derfor dobbelt mærkeligt at den ikke vil køre usb 2...?????????
Avatar billede flemmingstrand Nybegynder
28. september 2005 - 22:19 #8
Jeg syntes stadigvæk at du skal prøve at lave en update fra den link jeg har nævnt:

http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?lndocid=SOFT-UPDATE
Avatar billede harkes Nybegynder
28. september 2005 - 22:21 #9
Er igang ;)