Avatar billede broodwar Nybegynder
28. september 2005 - 21:33 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Partiernes holdning til euro-afstemningen 2000

Hej,

Jeg søger dokumentation for, hvad de forskellige partiers holdning var til euro-afstemningen den 28. september 2000. Jeg har prøvet at søge på "partiernes holdning", "anbefaler et ja", "anbefaling til euro-afstemningen" og guderne må vide hvad mere der er forsøgt den sidste time - både på google og Infomedia... jeg har bare ikke ret meget held. Indtil videre har jeg fundet SF's og et par mere, men det er rimelig begrænset.

Det skulle næsten undrer mig, hvis der ikke var nogen der havde samlet alle partiernes anbefaling - den ville være perfekt, men jeg kan ikke finde den, såfremt den eksistere.
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
28. september 2005 - 22:48 #1
Socialdemokraterne og Det Radikale Venstre sagde ja http://www.ungkom.dk/specialer/Speciale%20-%20Morten%20Rasmussen,%20ferbuar%202002.pdf

Måske denne kan bruges..  http://europadag.dk/pdf-filer/24200008.pdf

Men jeg giver dig ret, det er ikke nemt at finde noget om..

Kunne du ikke evt. maile til partierne og høre hvad de selv siger.... De må da vide det..(med mindre de har ombestemt sig og fundet på noget andet de så i stedet vil diskutere om)
Avatar billede kourinsu Nybegynder
28. september 2005 - 22:51 #2
Jeg kunne finde følgende:

Enig Ja-front?

Lederne fra de 5 center-partier i Danmark: Konservative, Venstre, CD, Radikale og Socialdemokratiet holdt i går fælles pressekonference på Christiansborg. Formålet var at vise, at de står sammen om at sikre et ja til ØMUen den 28. september, altså på torsdag. Det var ikke blot for at vise, at de står sammen. Ifølge Marianne Jelved (R) er det de 5 partier, der skal "feje op" efter et eventuelt nej. Partierne ville ikke give forhåndstilsagn om at støtte regeringsindgreb, hvis der kom pres på kronen efter et nej, som nogle økonomer forudser. Men regeringen fik ros fra Anders Fogh Rasmussen (V) for at have nedsat en embedsmandsgruppe, der arbejder med økonomiske beredskabsplaner.
Avatar billede broodwar Nybegynder
29. september 2005 - 13:32 #3
kourinsu >> Tak for den, husk at smide et svar.
christiansenbo >> Ja, det er utrolig ingen puttede det i et skema i sin tid. Men tak for de 2 links.

Jeg lader spørgsmålet stå et par dage, for at se om nogen skulle finde et sådan skema... selvom det ikke virker så sandsynligt :)
Avatar billede broodwar Nybegynder
29. september 2005 - 13:52 #4
http://www.kvindesamfund.dk/aarhus/pjece/forsiden.htm
Den her er tæt på det jeg søgte, mangler ok bare et par stykker... men fatter ikke at den først kom i dag :D Det er småting der afgør om søgningen resultere i det man leder efter, eller 90.000 ubrugelige hits ;)
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
30. september 2005 - 16:19 #5
I dit tilfælde, må man så bare håbe at mændende er enige med kvinderne... men mon ikke de deler de samme politiske synspunkter...  :-)
Avatar billede kourinsu Nybegynder
01. oktober 2005 - 16:03 #6
broodwar>> Du får hermed et svar, som ønsket :) Hvis en andens svar er mere fyldestgørende, behøves jeg ingen point.