Avatar billede strit Nybegynder
28. september 2005 - 20:52 Der er 7 kommentarer

Program start altid med Admin rettigheder

Hejsa

Jeg har et program på min computer, som kun kan startes når man har admin rettigheder.
Problemet er, at det gerne skulle kunne startes af en konto, der kun har bruger rettigheder.
Dette kan lade sig gøre, ved at vælge at man vil starte programmet som en anden, og vælge en admin konto. Dette kan bare ikke bruges som løsning, da password så skal skrives hver gang programmet skal startes fra kontoen.

Så altså, kan jeg med min admin konto, gøre sådan at programmet altid startes med mine rettigheder, selvom det startes af en anden bruger, og der ikke er noget behov for at brugeren indtaster mit password?

(Vel ligesom suid i Unix)

Det er XP-Pro, hvis det har nogen betydning.

- Strit
Avatar billede leif Seniormester
28. september 2005 - 20:57 #1
Ikke mig bekendt.

Men mange gange er det et spørgsmål om at få ændret nogen rettigheder i enten Registreringsdatabasen eller nogen filer.

Hvad er det for et program ?
Avatar billede strit Nybegynder
28. september 2005 - 21:39 #2
Det er et gammelt "Casper" spil, som mit kære barn gerne vil spille. Der er et win95 spil, og det forsøger at gemme en fil i et windows katalog, hvilket han ikke kan få adgang til, når han kun er bruger.
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
28. september 2005 - 22:24 #3
Du burde kunne ændre skriveretigheder for alm. bruger for den mappe.
højreklik egenskaber.
Avatar billede strit Nybegynder
29. september 2005 - 07:48 #4
Må jeg lige prøve, når jeg kommer til computeren igen. Det er dog ikke den ønskede løsning, da det generelt er meget fint, at brugeren ikke har adgang til at rode i windows filerne.
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
29. september 2005 - 19:53 #5
hvilket windows-katalog?
Avatar billede strit Nybegynder
29. september 2005 - 20:02 #6
Kan jeg ikke huske men tror nok det er system eller system32. Kommer nok først til computeren om en uges tid, så kan ikke tjekke det nu.
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
30. september 2005 - 07:56 #7
har du prøvet med programkompalitet.
Højreklik->egenskaber->kompalitet-> vælg kør programmet som win98 /win 95 osv.
Kan markeres som admin, hvorefter det er en fast indstilling.