Avatar billede macmiskenn Nybegynder
28. september 2005 - 18:20 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

ZyXEL Prestige 642R fra CyberCity

Hej Eksperter!
Jeg sidder med en ZyXEL Prestige 642R fra CyberCity, og roder med, om jeg ikke kan få den til at gøre, så jeg kan komme ind på min lokale maskine ved at indtaste WAN-IP'en.

Altså, jeg kan godt komme ind på min maskine ved at taste lan ip'en, men jeg vil også godt kunne komme ind på den ved at taste WAN-ip'en,
og det vil den netop ikke.

Er der en måde jeg kan sætte routeren op, så jeg kan få den til det?

Ved godt mit spørgsmål er en smule forvirende, men ved ikke helt hvor dan jeg eller skulle formulere det.
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
28. september 2005 - 18:32 #1
Hvad mener du med "at komme ind"? Vil du kunne se de filer du har delt i Windows?
Avatar billede snowball Novice
28. september 2005 - 18:32 #2
Prøv guiden på http://www.geertsen.dk/articles.asp?ArtId=2 - Tilgå LAN ressource fra LAN'et via WAN'et

Problemet er at NAT loopback ikke er slået til som standard.
Avatar billede macmiskenn Nybegynder
28. september 2005 - 19:08 #3
Det er helt præcis det jeg vil, men selvom guiden der siger at det evt. virker med hele 600-serien, lader det ikke til at virke med min router :/
Avatar billede snowball Novice
28. september 2005 - 19:35 #4
macmiskenn: Svarer den noget tilbage når du forsøger dig med "ip nat loopback on" kommandoen?
Avatar billede macmiskenn Nybegynder
28. september 2005 - 20:02 #5
Copyright (c) 1994 - 2002 ZyXEL Communications Corp.
ras
ras> ip nat loopback on
address        alias          arp            dhcp
dns            httpd          icmp            ifconfig
ping            route          status          sua
udp            rip            tftp            tcp
igmp            pr
ras>
Avatar billede snowball Novice
28. september 2005 - 21:35 #6
Har undersøgt det lidt nærmere, og det tyder desværre på at lige netop 642R IKKE understøtter NAT loopback.

Det siger de i hvert fald i dette franske ZyXel forum hvor de snakker om netop dette problem - http://www.zyxel.fr/forum/forum/messageview.cfm?catid=21&threadid=750&enterthread=y - de 2 sidste indlæg.
Avatar billede macmiskenn Nybegynder
28. september 2005 - 21:50 #7
Tak, forstår ikke fransk dog.
Tror jeg sender en mail til CC og spørger om de ikke kan sende mig en router der understøtter det så. :)