Avatar billede martin_moth Mester
28. september 2005 - 18:10 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Kan manoprette nye partitioner med XP installeret

Jeg har en stor HD på 120 GB (C:\) og en på 10 GB (E:\)

E:\ er tom

på c:\har jeg installeret XP

Han jeg oprette nye partitioner på mit C-drev, nu hvor jeg HAR installeret XP? Hvis ja, hvordan?
Avatar billede martin_moth Mester
28. september 2005 - 18:15 #1
Hvad med at prøve at søge på "partition" i windows hjælpen?
Avatar billede martin_moth Mester
28. september 2005 - 18:15 #2
Hey - godt tip du der!
Avatar billede martin_moth Mester
28. september 2005 - 18:15 #3
Ja, ikke?
Avatar billede martin_moth Mester
28. september 2005 - 18:15 #4
Du er nu cool, martin_moth
Avatar billede martin_moth Mester
28. september 2005 - 18:15 #5
Tak, i lige måde
Avatar billede martin_moth Mester
28. september 2005 - 18:21 #6
Men hvad mener hjælpeteksten med:

1. Åbn Computeradministration (lokal).
2. Klik på Diskhåndtering i konsoltræet.
3. Højreklik på et ikke-allokeret område på en grundlæggende disk, og klik derefter på Ny partition,

Punkt 3 fatter jeg ikke - hvor skal jeg klikke?
Avatar billede flemmingstrand Nybegynder
28. september 2005 - 18:23 #7
Hvis du allerede har partitioneret hele dit c drev går det nok ikke på denne måde - måske kan du bruge 'partition magic'
Avatar billede dragonknight Juniormester
28. september 2005 - 18:42 #8
Rigtig, når alt pladsen er allokeret, kan du ikke oprette en ny partition.

Brug det værktøj, som flemmingstrand nævnet, for med dette kan du mindske den partition, som er formateret til C:. På den del, som C: formindskes med, opretter værktøjes så en ny partition.

Det kan også forstørre den partition hvorpå du har e:, og forøgelsen tager den fra C:
Avatar billede hcma Novice
28. september 2005 - 22:19 #9
her står der lidt om at partitionere:
http://www.hcma.dk/tips21to30.htm#no25
Avatar billede martin_moth Mester
29. september 2005 - 13:09 #10
OK - jeg kan nu godt klare mig uden at partitionere C:\ - men af ren nysgerringhed - Partition Magic - er det freeware?

Smid svar hvis I mener I vil have pts
Avatar billede hcma Novice
29. september 2005 - 13:17 #11
PM er IKKE freeware.
der findes andre freewaretools:  bl.a.  http://www.ranish.com/part/  (har aldrig prøvet det, men skulle efter sigende være udmærket)
Avatar billede martin_moth Mester
16. november 2005 - 07:51 #12
lukket
Avatar billede hcma Novice
16. november 2005 - 10:41 #13
martin_moth >>  hvorfor tager du selv pointene ???  er det et mønster siden du har taget point tilbage i 109 ud af 328 spørgsmål ??
http://www.eksperten.dk/list.phtml?sort=&order=DESC&status_1=on&status_2=on&status_3=on&spm_creator=martin_moth&spm_part=&spm_answer=martin_moth&find=&engine=exp
Avatar billede martin_moth Mester
16. november 2005 - 12:41 #14
Inden du kommer med sådan en tåbelig kommentar, bør du nok se på de enkelte spørgsmål!
Avatar billede hcma Novice
16. november 2005 - 13:50 #15
point taken, men jeg har stadig ikke fået at vide hvorfor du selv har taget point for dette ;o)
Avatar billede martin_moth Mester
17. november 2005 - 11:00 #16
Tjaa:

Se hvad jeg skriver

29/9-2005 : "Smid svar hvis I mener I vil have pts"

Over 2 MÅNEDER senere er der ingen svar. Så jeg lukker. I øvrigt kom jeg selv med 90% af svaret.

          Så DERFOR!!!

Nu du er så glad for statistik:

* Jeg har svaret på og fået points for over 700(!!!) spørgsmål
* Jeg har stillet godt 300.
* Jeg har deltaget/bidraget i over 2000 spørgsmål!

Har altid forsøgt at dele points fair ud. Derfor pisser det mig lidt af, at du ret kraftigt antyder, at jeg tager points selv - et "mønster" kalder du det endda. Du laver en hurtig "statestik" og fuldstændigt fejlkonkluderer derpå. Selv i dette konkrete spørgsmål bruger du ikke så meget som 10 sekunder på at læse alle indlæggene, der ville forklare det hele.

Øv!
Avatar billede hcma Novice
17. november 2005 - 11:44 #17
ok sorry - var for hurtigt ude.
du får hermed en uforbeholden undskyldning fra mig.
Avatar billede martin_moth Mester
17. november 2005 - 12:39 #18
Takker