Avatar billede jspot Nybegynder
28. september 2005 - 17:59 Der er 6 kommentarer

extended desktop

jeg har en laptop og en ekstern 19" flatscreen.
jeg slår den eksterne til og fra efter behov, men hver gang den har været slået fra skal jeg ind og ændre indstillinger igen, da den går ned i 1024x768, og jeg vil gerne køre den store skærm i 1280x1024, mens skærmen på min laptop bare holder de 1024x768.
nogen der kender en løsning til at beholde de indstillinger man vælge? evt via tredjepartssoftware? jeg kan ikke finde noget der hjælper.
Avatar billede screem_brille Novice
29. september 2005 - 00:46 #1
uden at vide hvilken bærbar du har, eller hvilket grafikkort der sidder i den, er det umuligt at sige noget, men ja der burde være noget software til styring af det, men med de oplysninger du har opgivet, så nej *S*
Avatar billede jspot Nybegynder
29. september 2005 - 17:36 #2
jeg har en acer travelmate 2350 og skærmen er en L1930SQ fra LG.
jeg kan styre skærmene enten via windows egenskaber, altså standarden, eller via intel(R) extreme graphics 2 for mobile.
jeg har et intel 82852/82855 GM/GME Graphics Controller, som sidder på bundkortet, med 64 mb shared ram.
jeg kan som sagt sagtens styre mine skærme som jeg vil, jeg er bare træt af at sætte det op fra bunden hver eneste gang jeg slår den eksterne skærm til og fra.
Avatar billede screem_brille Novice
30. december 2005 - 12:25 #3
brug for mere hjælp ?
Avatar billede svend-herlig Nybegynder
03. januar 2006 - 02:14 #4
Du har en funktion der hedder gem skærmindstillinger på dit grafik kort, arbejder desværre pt ikke fra min bærbar, så jeg kan ikke se det præcis, men hvid du højre klikker det blå ikon nede i bund lineen til højre og vælger skærmegenskaber og så indstiller det præcis som du vil ha det, kan du derefter igen højreklikke ikonet og vælge "gem skærmindstillingerne" eller noget i den dur, det plejer jeg til mit fjernsyn og externe skærm hos mine forældre, når der skal stenes film.

håber ud kan bruge det
Avatar billede jspot Nybegynder
16. maj 2006 - 18:14 #5
godt forslag, men som jeg har skrevet i et andet indlæg har det ingen effekt. jeg kan både gemme og hente profiler, men det ændrer intet ved mine skærmindstillinger.... en lille bonusnote: jeg har formateret adskillige gange, så det er ikke der problemet ligger.
Avatar billede screem_brille Novice
09. februar 2007 - 00:15 #6
brug for mere hjælp ?