Avatar billede xign Nybegynder
28. september 2005 - 17:49 Der er 12 kommentarer

Overførsel af tekst

Jeg står og mangler et script til en hjemmeside. Scriptet skal kunne overfører nogle informationer fra den ene side til enten et textfelt eller til en anden side.

Hjemmesiden hedder:

http://www.xign.dk/homepage/tja.htm

og det er så under hardware på siden CPU at man skal trykke på den lille indkøbsvogn og varen skal blive overført til indkøbskurven med det antal man nu ønsker.
Avatar billede roenving Novice
28. september 2005 - 19:58 #1
Prøv med

parent.forms[0].vare.value += objProducts[objProduct];

-- så er du da kommet lidt videre, men det ser for mig ud som om du har en hel masse uhensigtsmæssig kode, bl.a. er det grundlæggende noget vrøvl at sætte en internet-side op, som kun har mulighed for at fungere i et bestemt styresystem ved at bruge en tegn-tabel som windows-1252, når der nu eksisterer globale standarder, som fungerer på tværs af styresystemer, browsere, sprog m.m.m. (iso-8859-1 !-)

-- og da det ser ud til at du bruger FrontPage-udvidelser, skal jeg da ikke undlade at gøre opmærksom på, at jeg engang har set FP frivilligt producere 4 linjer i træk uden væsentlige fejl, nemlig disse:

</tr>
</table>
</body>
</html>

-- ellers er det faktisk rigtig meget sjældent, at opleve html-kode fra den editor, som ikke har voldsomt graverende fejl i (næsten !-) hver linje !o]
Avatar billede xign Nybegynder
28. september 2005 - 21:37 #2
Jeg vil prøve, men hvad tænker du på når du at FP er noget lort jeg ved ikke rigtig hvad jeg ellers skal bruge. og det med bestemte styresystemer, kan det godt være jeg ikke ved så fandens meget om javascript, men er kode ikke bare kode?
Avatar billede roenving Novice
28. september 2005 - 21:48 #3
Brug først og fremmest en generel Content-Type som f.eks.

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">

i stedet for 1252-tingen ...

-- desværre er der ikke nogen rigrig gode grafiske editorer, men FP skraber absolut bunden ...

-- gang på gang ...

-- men den er da blevet 1000 gange bedre de sidste par år, så nu er der kun fejl i 99,8% ...

Al kode har nogle regler for hvordan den skal skrives, så kode vil aldrig bare være kode, et simpelt eksempel er datoen 010203, som i nogle systemer betyder d. 1. februar 2003, i andre d. 2. januar 2003, og ellers kan betyde 1/2-1903, 2/1-1903, 3/2-2001 eller 3/2-1901 ...
Avatar billede xign Nybegynder
02. oktober 2005 - 13:11 #4
Men roenving kan du hjelpe mig med det hvis det er?
Avatar billede roenving Novice
02. oktober 2005 - 13:18 #5
Med hvad ?-)
Avatar billede xign Nybegynder
02. oktober 2005 - 13:23 #6
Mit spørgsmål, jeg ved godt der længe siden jeg oprettede det, men syntes ikke jeg rigtig fik svar!!
Avatar billede roenving Novice
02. oktober 2005 - 13:26 #7
Har du prøvet med den kode, jeg lagde som det allerførste ?-)
Avatar billede xign Nybegynder
02. oktober 2005 - 13:30 #8
Ja det har jeg og jeg syntes ikke jeg kan få det til at virke, den kommer og siger at Product ikke er defineret, og det jeg ikke forstår er det [0] der står hvorfor skal det være der
Avatar billede roenving Novice
02. oktober 2005 - 13:40 #9
Hvad er Products ?-)
Avatar billede xign Nybegynder
02. oktober 2005 - 13:42 #10
det er informationer om produkter som er dem der skal tilføjes til den anden side.
Avatar billede xign Nybegynder
03. oktober 2005 - 19:49 #11
Det skal jo bare være noget simpelt der tilføjer en linie tekst til en side, det behøver ikke være særlig avanceret... måske et javascript eller bare en html kode eller et eller andet.

Plz. help!
Avatar billede roenving Novice
04. oktober 2005 - 00:53 #12
-- men hvis der ingen oplysninger om objektets struktur er, kan man jo ikke skrive noget kode, som viser noget af objektets indhold ...

For man kan jo ikke vide om man skal finde motorhjelmen foran eller bagi, hvis man ikke ved, hvilken VolksWagen, man skal finde tændrøret i, så man kan fortælle, hvad det er for et tændrør (og dette handler om det principielle i at have en nødvendig oplysning !-)