Avatar billede sjuker Nybegynder
28. september 2005 - 01:07 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Problemer med Philips fjernsyn

Jeg har et halvgammelt Philips 32" (32PW6515) som efterhånden er begyndt at opfører sig meget underligt. Jeg googlede lidt, og fandt nogle gamle forum tråde hvor folk havde samme problem, bl.a. denne http://www.reviewcentre.com/vt75278_start0_orderasc.html - #2 post.

Problemet er, at fjernsynet efter at have stået tændt kort tid (5-10 minutter), ikke længere reagerer på tryk på fjernbetjeningen eller knapperne på selve fjernsynet udover power-knappen. Billedet vises stadig fint efter kontrollerne holder op med at virke, men det bliver lidt belastende i længden hvis man nu er havnet på TV2 Charlie f.eks. :).

For at få liv i fjernbetjeningen og knapperne igen, så skal fjernsynet slukkes helt på kontakten og helst stå i et par timer (og køle ned?), så kan man være heldig at det virker i 5 minutter igen.

Så min spørgsmål er, om der er andre der har haft dette problem med Philips fjernsyn, og/eller om der evt. er nogen som har en løsning på problemet? Somsagt er det en gammel model, så jeg har ikke lyst til at smide det til reparation, men har samtidig heller ikke lyst til at skrotte det.
Avatar billede kalp Novice
28. september 2005 - 01:18 #1
Tror desværre ikke, at du kan løse det sådan umiddelbart... der skal helt sikkert skrues og muligvis erstattes en del... hvis du mener den skal køle ned for at virke er det højest sandsynligt en chip, som bliver for varm.

En ny chip skal loddes på og vil egentlig ikke anbefale at du skruer et tv fra hinanden.
Avatar billede screem_brille Novice
28. september 2005 - 01:44 #2
defekte kondensatorer i fjernsynets PSU, ikke noget du selv bør rode med medmindre du ved hvad du laver.
Avatar billede screem_brille Novice
28. september 2005 - 01:45 #3
hvor i landet er tvét ?
Avatar billede sjuker Nybegynder
28. september 2005 - 02:01 #4
Ja, jeg havde nok på fornemmelsen der nok var tale om et defekt komponent i fjernsynet, og er også blevet frarådet at forsøge og få det repareret, da det simpelthen ville være for dyrt, men det er nok også det svar man kan forvente når man henvender sig til en forhandler med et halvgammelt TV - de vil nok hellere sælge et nyt.

Fjernsynet er i Aalborg.
Avatar billede screem_brille Novice
28. september 2005 - 02:07 #5
desværre er på sydsjælland så kan ikke hjælpe, så dyrt er det nu heller ikke at få det lavet (eller burde det ikke være), men kommer jo lidt an på hvad nyprisen har været, og hvor godt fjernsynet er sammenlignet med det skrammel  man kan købe idag.
Avatar billede strych9 Praktikant
28. september 2005 - 08:05 #6
Du skriver at det er gammelt, men det er jo relativt. Er det mere end 2 år siden du købte det?
Avatar billede sjuker Nybegynder
28. september 2005 - 12:33 #7
Ja, det er over 2 år siden - nok nærmere 4 år.
Avatar billede sjuker Nybegynder
29. september 2005 - 01:06 #8
Jeg må nok erkende der ikke er meget at gøre ved problemet, andet end at sende fjernsynet til reparation, så her er point.