Avatar billede le_mac Nybegynder
27. september 2005 - 19:16 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Batteri og bærbar PC : aflader djævelsk hurtigt!

Hej eksperter,

er der noget (udover anskaffelse af et nyt, dyrt batteri!) man kan gøre, når batteriet på den bærbare aflader fra 100% til 7% på ca. et kvarter under helt normal brug?

En lille fugl sang mig på et tidspunkt i øret: kom batteriet nogle timer i dybfryseren, herefter skulle det være som næsten nyt - men det lyder vist mere som "fup eller fakta"?
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2005 - 19:20 #1
den med dybfryseren har jeg prøvet selv uden held

www.batterier.dk eller elkuglen.dk samt billig batterier prøv deres sider
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. september 2005 - 19:33 #2
Hvis det er en Asus (eller Asus baseret) kan du via Bios kalliberere dit batteri - dette skulle gøre batteriet i stand til at holde på strømmen igen. Dog er det ikke altid det virker.
Avatar billede le_mac Nybegynder
27. september 2005 - 20:08 #3
Det er en Fujitsu-Siemens Amilo.

(Og nogle gange har man næsten lyst til at smide hele maskinen i fryseren...)

Synes forøvrigt, at batterier er ganske dyre. Men sådan skal dét vel være.
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2005 - 22:03 #4
litium batterier er dyre rigig dyre
Avatar billede milter Ekspert
27. september 2005 - 22:28 #5
Og så kommer det vel også lidt an på, hvor gammel den er. Hvis den stadig er dækket af garanti, ville jeg tage en snak med forhandleren.
Avatar billede dmcn Praktikant
27. september 2005 - 22:30 #6
Langt de fleste forhandlere giver kun 6 måneders garanti/reklamationsret på batterier - men undersøg det da endelig. :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. september 2005 - 22:45 #7
Smid lige serienummeret på den Amilo, så skal jeg give dig en pris :)
Avatar billede Slettet bruger
28. september 2005 - 19:06 #8
på de fleste bærbare er den kun 1år på batterier
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. september 2005 - 19:39 #9
"på de fleste bærbare er den kun 1år på batterier"

Forkert - på de fleste bærbare er der kun ½ år på batterier.
På Fujitsu Siemens er der ½ år.
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. september 2005 - 19:39 #10
Men på Asus er der 1 år :)
Avatar billede Slettet bruger
28. september 2005 - 19:59 #11
samt ibm bla
Avatar billede le_mac Nybegynder
28. september 2005 - 21:58 #12
Tjoh, men maskinen er mere end 2 år gammel. Altså: ingen kære mor, men derimod et nyt batteri, kan jeg konkludere! Tak for jeres indlæg.

>jetdirect: Jeg følger dit råd og ser nærmere på dine links. Dem skal du have points for.
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2005 - 09:41 #13
helt iorden og takker

firmaet www.batterier.dk  er ok har handlet et canon batteri der og det var panasonic elementer

og så er fordelen ved dem at prisen er incl miljø afgift og fragt :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. september 2005 - 10:18 #14
Et Canon batteri med Panasonic elementer?

Vidste ikke Canon lavede batterier til bærbare?
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2005 - 14:50 #15
det batteri jeg købte var ikke lige til en bærbar men et kamera men elementerne er fra panasonic