Avatar billede superwulff Nybegynder
27. september 2005 - 18:00 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Min computer vil ikke boote

Hej, Jeg har en bærbar som ganske simpelt ikke vil boote fra cd-rom drevet. Hvordan får jeg den til det?

Jeg kan ikke ændre boot order og når jeg trykker F11 under opstart, sker der intet..  hvis jeg prøver at installere det inde i Windows, siger den at det ikke kan lade sig gøre, da jeg bruger en nyere version af Windows.

Grunden til at jeg spørger er, at jeg gerne vil have formateret min computer, og samtidig vil jeg gerne have installeret Windows Home.

Superwulff

P.S Den kan ikke formatere fra CMD'en
Avatar billede boxer Nybegynder
27. september 2005 - 18:03 #1
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2005 - 18:28 #2
ER DU SIKKER PÅ AT DER IKKE ER NOGET GALT MED DEIN CD ROM ?
DU KAN OSSE VED ET 3½ DREV LAVE 6 DISKE TIL AT  - for den funktion dit cdrom magler - til at boote fra cdrom xp home se her og vælg den rigtige
xp home med sp eller ugen 1 og 2
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;310994
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2005 - 19:13 #3
Hvis din computer er fra dette årtusinde kan den boote fra CD-drev med garanti du skal sikkert ændre boot rækkefølgen i BIOS
Avatar billede superwulff Nybegynder
28. september 2005 - 16:37 #4
problemet er at jeg ikke kan komme ind i biosen :S!

og min F11 knap virker ikke!
Avatar billede flemmingstrand Nybegynder
28. september 2005 - 17:04 #5
Hm, kan du ikke fortælle lidt om hvad det er for en PC?
Avatar billede Slettet bruger
28. september 2005 - 17:10 #6
Du skal næppe bruge F11 , Delete - F1 - F2 er de mest sandsynlige
Avatar billede flemmingstrand Nybegynder
28. september 2005 - 17:55 #7
Skulle ikke have været svar - men fortæl alligevel hvad det er for en pc du har!
Avatar billede superwulff Nybegynder
28. september 2005 - 18:28 #8
Bærbar Dell inspiron | 4100
Avatar billede superwulff Nybegynder
28. september 2005 - 18:29 #9
delete virker, men der sekr intet, F1 og F2 virker heller ikke..  det er en meget ramponeret computer. Med F11 mente jeg oså at komme ind i boot order menuen.
Avatar billede flemmingstrand Nybegynder
28. september 2005 - 18:45 #10
Avatar billede hcma Novice
28. september 2005 - 18:49 #11
hvis du kan:  Boot op på din XP-skive -> vælg "reparer fra genoprettelseskonsol" -> log ind -> skriv -> format c: -> klik enter  (og så er hd'en / partitionen tom

eller benyt Killdisk: http://www.killdisk.com - Sletter alt, og nulstiller harddisken.
Avatar billede superwulff Nybegynder
28. september 2005 - 18:53 #12
hVIS JEG BRUGER KILLDISK, OG SÆTTER MIN xp-CD I, BOOTER DEN SÅ AUTOMATISK FRA DEN?
Jeg kan nemlig ikke boote fra den normalt.
Avatar billede flemmingstrand Nybegynder
28. september 2005 - 18:56 #13
Læs lige her:

Inspiron 4000 or 8000 Systems

To change the order of your system boot devices, perform the following steps:

Power on the computer.

When the Dell logo screen appears, press the <F2> key to enter the System Setup.

Press the <Alt> and <P> keys simultaneously to proceed to the second page.

Press the <Down Arrow> key until Boot First Device is highlighted.

Press the <Right Arrow> key until CD-ROM/DVD-ROM Drive is shown.

Insert the CD you intend to boot from into the CD drive.

Press the <ESC> key to Save and Reboot.

Your computer will now boot from the CD inserted in the CD or DVD drive.
Avatar billede flemmingstrand Nybegynder
28. september 2005 - 19:00 #14
Beklager - forkert, her er den rigtige:

To change the order of your system boot devices, perform the following steps:

Power on the computer.

When the Dell logo screen appears, press the <F2> key to enter the System Setup.

Press the <Alt> and <P> keys simultaneously to proceed to the second page.

Press the <Down Arrow> key until CD/DVD/CD-RW Drive is highlighted.

Press the <U> key until CD/DVD/CD-RW Drive is at the top of the list.

Insert the CD-ROM you intend to boot from into the CD drive.

Press the <ESC> key to Save and Reboot.

Your computer will now boot from the CD in the drive.
Avatar billede Slettet bruger
28. september 2005 - 19:37 #15
"delete virker," HVAD FORLANGER DU MERE????
For installation http://www.helgec.dk/install-xp.html
Avatar billede Slettet bruger
28. september 2005 - 19:37 #16
Avatar billede superwulff Nybegynder
29. september 2005 - 13:08 #17
der sker intet når jeg trykker delete
Avatar billede superwulff Nybegynder
29. september 2005 - 13:11 #18
jeg kan godt se, når den starter at der står "Press F2 to enter setup" men hvis jeg gør det. fryser den fast i opstarten!

den går til en side fyldt med udråbstegn og noget tekst som ingen mening giver.
Avatar billede superwulff Nybegynder
29. september 2005 - 13:12 #19
nu kan den heller ikke starte op..  Det er sgu en lortecomputer..

den fryser under opstart.

Det ender sgu med at den havner på lossepladsen.
Avatar billede hcma Novice
29. september 2005 - 13:15 #20
hvad med sidste udvej :  Killdisk ?
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2005 - 13:15 #21
Prøv at fjerne musen og brug et andet tastatur
Avatar billede superwulff Nybegynder
10. oktober 2005 - 19:13 #22
Til flemmingstrand. Jeg satte CD drevet som primær booter. men den bootede stadig ikke..

Det giver ingen men ing, men sådan er det!

:(
Avatar billede superwulff Nybegynder
10. oktober 2005 - 19:15 #23
nu gjorde den.  Flemmingstrand får pointene..

Tak til jer alle.