Avatar billede nahpets Nybegynder
27. september 2005 - 16:23 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Deling giver problmer med min hastighed

Hej eksperter.

Når jeg prøver at del en velogmærket lovlig fil via en torrent client, kan jeg stortset ikke bruge min netforbindelse, når nogle uloader fra mig.

Selvom deres upload kun er på få 5-10kb/s, er mit internet så sløvet, at det føles som at have 128kb/s -skønt jeg har en 2mbit forbindelse.

Min upload er 256kb/s... Jeg vil ikke mene at min upload skulle svække min download hastighed...

Hvad kan det skyldes??

Mvh. nahpets.
Avatar billede silvershadow Nybegynder
27. september 2005 - 16:28 #1
Uden at jeg skal gå dybere ind i hvordan bittorrent fungerer, så er det jo ikke nok, at du kan oploade med en hvis hastighed, du skal også kunne modtage svar på om din opload gik godt, og det påvirker din download hastighed. Afhængig af, hvor stor blokstørrelser man kører med, og hvor tit og hvor meget, der skal downloades til dig for at udføre denne check, vil din download hastighed gå ned.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
27. september 2005 - 16:30 #2
Jeg mener at have hørt, at download hastigheden begrænses til upload hastigheden.. for at man ikke skal downloade mere end man uploader (så man delere filer).. er dog ikke helt sikkert..

/theSurfer
Avatar billede silvershadow Nybegynder
27. september 2005 - 16:31 #3
Jeg ved ikke om det giver dig en fornemmmelse for, hvad der går galt. Jeg mener at have læst for nogen tid siden, at man kunne forvente netop hvad du beskriver.
Avatar billede nahpets Nybegynder
27. september 2005 - 16:32 #4
Jeg har hørt det samme, men jeg troede bare at det var i selve clienten at min hastighed blev begrænset, da det hele konceptet er noget med, at man skal dele ligeså meget som man henter... Men mit problem er, at hvis jeg skal bruge min browser, så er det mega slow ... det undrer mig lidt :)
Avatar billede kenp Novice
27. september 2005 - 17:55 #5
hvis du oploader med f.eks. 32 kb/s så bruger du al din upload, så kan du IKKE downloade da det kan det bare ikke klare.. du skal begrænse det til f.eks. 20 kb/s så vil du kunne downloade samtidig.
Avatar billede nahpets Nybegynder
27. september 2005 - 19:36 #6
jeg prøver og se hvad der sker ... Det har hjulpet lidt efter jeg begrænsede min upload :)