Avatar billede kryss Nybegynder
27. september 2005 - 14:13 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

netværk og internet på 2 computere

Hej eksperter

Jeg har tidligere haft netværk og delt internet(stofa) mellem 2 computere og det har fungeret fint. men nu har jeg formateret begge computere og prøvet at lave et hjemmenetværk via win XP pro, men det virker ikke.

På pc'en med internet virker internettet men ikke netværk

På den anden pc virker hverken internet eller netværk

begge har win xp pro og norton 2005

Det virkede faktisk lige efter jeg oprettede hjemmenetværket, men efter jeg har genstartet computerne virker det ikke.

Hvad kan være problemet??
Avatar billede kalp Novice
27. september 2005 - 14:16 #1
Prøv at køre netværktsguiden igen på de to maskiner... det burde være ligetil.. hvis ikke det fungere så prøv at pinge maskinerne.. via. command promt.. se om der er forbindelse eller ej.

Du pinger ved at skrive

ping IPnummer

fra begge maskiner
Avatar billede kryss Nybegynder
27. september 2005 - 15:39 #2
Jeg har lige fået det til at virke igen. afinstallerede begge netkort og installerede dem igen og oprettede et hjemmenetværk. derudover skiftede jeg norton 2005 ud med norton 2004 pro på den ene computer og Pling så fungerer det. Jeg tror det er norton 2005 der laver ravage i det, men nu prøver jeg lige at køre med det i et par timer for at se om det virker.
Avatar billede kalp Novice
27. september 2005 - 15:46 #3
finno:)
Avatar billede kryss Nybegynder
29. september 2005 - 11:58 #4
Ok det virker stadig, men hvordan gør vi det med point??
Avatar billede kalp Novice
29. september 2005 - 12:13 #5
Hvis du kunne bruge min hjælp får du et svar her.. hvis du delvist kunne bruge min hjælp kan du fordele pointene mellem mig og dig selv.. hvis du slet ikke kunne bruge min hjælp er det i orden du selv tager alle point:)
Avatar billede kryss Nybegynder
29. september 2005 - 15:53 #6
Ok lidt point skal du ha for ulejligheden.