Avatar billede madonion Nybegynder
27. september 2005 - 11:27 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Dansk DVD afspilles i Canada?

Hej Eksperter.

Jeg har et spørgsmål der er lidt ude på et sidespor, håber det er ok.

Min svigerfamilie skal til Canada og besøge nogle danske venner. I den forbindelse synes de det kunne være sjovt at medbringe nogle danske DVD'er, som fx. Matador. Problemet er bare at vi her i DK jo kører PAL videoformat og, så vidt jeg ved kører de NTSC i Canada. Svigerfamiliens eget forslag var så at de selv købte en DVD-afspiller i DK og medbragte den så de kunne benytte denne når de kom der over, MEN i Canada er der kun 130V i stikkontakterne! Hvad gør vi så?

Mit spørgsmål er så:
Kan jeg konvertere de danske PAL DVD'er til NTSC og selv brænde dem ud så de kan afspilles på en cnadisk DVD-afspiller?

Kan jeg købe en anordning der kan få en dansk DVD-afspiller til at køre på 130V, som de kan medbringe sammen med en DVD-afspiller?

Kan det i det hele taget lade sig gøre at de folk i Canada kan komme til at se Matador :-) ?

På forhånd tak.
Avatar billede peet49 Nybegynder
27. september 2005 - 11:33 #1
Med PowerDVD  eller lignende skulle det ikke være noget problem.
Avatar billede draco999 Nybegynder
27. september 2005 - 12:40 #2
Nu virker PowerDVD jo ikke lige frem i en DVD maskine.

Men Peet49 du har ret hvis de har en Computer med TV out så kan i tage filmene med og se dem over Fjernsynet, Power dvd kan afspille NTFS og PAL så det er ret smart..

men som sagt det Kræver:
1. stk TV out kort ( mange gange integreret i Grafikortet )
1. Stk Kabel enten Scard eller S-vidio
x. stk Dvd Film :-)
Også self. Selve Power DVD programmet.
-------------------------------------------------------------------------------------

Jeg tror ikke du kan købe nogle stik som kan lave 230V og til 130V for Dvd maskine er jo lavet til 230 og ikke 130 så du vil højst sansyneligt bare få et produkt som ikke virker.

kan dog heller ikke lige se andre løsninger
Avatar billede nva Praktikant
27. september 2005 - 13:28 #3
Du burde kunne konvertere pal til ntsc med dette program hvis jeg husker rigtigt. Dette er en 30 dages version http://www.pegasys-inc.com/en/download/tda16.html
Avatar billede evildoctor Praktikant
27. september 2005 - 13:30 #4
Du kunne jo undresøge om dem i Canada har et TV der er PAL-kompatibelt. Det er jo ikke helt usandsynling.
Mit fjernsyn (der jo er bygget til PAL i DK) er NTSC-kompatibelt. Købt af samme specifikke årsag, men idag er produkterne oftere og oftere kompatible.
Så det kunne jo være at det slet ikke er et problem.
(Største problem kommer nok i hvorvidt deres DVD-afspiller er kodefri ;)
Avatar billede screem_brille Novice
28. september 2005 - 17:12 #5
der er ikke mange tv i USA / canada som viser et pal signal, og samme problem er der med deres DVD afspillere, konverter skiverne til NTSC eller afspil dem via en computer  (evt en bærbar du tager med hjemme fra) husk en converter til din strøm adaptor, og at denne virker til den net spænding de har.
Avatar billede madonion Nybegynder
29. september 2005 - 22:11 #6
Jeg kan ikke finde ud af hvem jeg skal give point. Draco999 har givet det mest fyldestgørende svar, men et svar der ikke er en løsning da familien i Canada ikke har PC (de er pensionister). Nva har givet mig et link til et program der 'måske' kan kovertere PAL til NTSC, men det er ikke testet endnu, så om det virker kan jeg ikke sige. Jeg må give point når jeg har fundet hvilken løsning det bliver.....
Avatar billede nva Praktikant
07. oktober 2005 - 08:10 #7
Hvordan går det?