Avatar billede nightowl24 Nybegynder
27. september 2005 - 07:46 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

IBM thinkpad r51 genstarter pludseligt

Hej

Jeg har haft en ibm thinkpad r51 i et par år og synes at det var på tide med en genetablering af styresystem, så jeg benyttede access ibm - funktionen under opstart og formaterede osv.

Nu har jeg det problem at maskinen pludselig får en blå skærm i 1-2 sekunder angående en hardwarefejl og så genstarter den.

Jeg kan ikke nå at læse fejl-beskeden de gange jeg har siddet ved siden af maskinen når det skete.

Er der nogen der kan hjælpe?
Avatar billede boxer Nybegynder
27. september 2005 - 07:51 #1
Har du været herinde og opdatere drivere?
http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?lndocid=TPAD-MATRIX
IBM har en automatisk opdateringsfunktion på deres hjemmeside. Jeg kender den ikke, men den er da værd at prøve.
Derudover er der også et link til r51.
Avatar billede nightowl24 Nybegynder
27. september 2005 - 07:58 #2
Ja det har jeg og det var faktisk under opdateringen at fejlen forekom første gang :(
Avatar billede boxer Nybegynder
27. september 2005 - 08:24 #3
Det lyder som der er gået noget galt under installering af en driver.
Er der nogen udråbstegn ved nogle af enhederne i enhedshåndtering?
Avatar billede kbech Nybegynder
27. september 2005 - 08:53 #4
Prøv at geninstallere det hele igen... jeg havde det spæcis samme problem med en gammel aptiva,og jeg løste problemet ved at geninstallere det.
ellers kan du jo også bare installere windows normalt
Avatar billede nightowl24 Nybegynder
27. september 2005 - 09:26 #5
Det bliver vist også det, det ender med.
Avatar billede kbech Nybegynder
27. september 2005 - 09:28 #6
nu poster jeg det som et svar så må du jo acceptere det hvis du vil
Avatar billede nightowl24 Nybegynder
27. september 2005 - 09:31 #7
Jep, nu er jeg lige på arbejde og tester først om det virker i aften og så vil jeg lade dyret være tændt hele natten, hvis det ser ok ud, vil jeg dele point ud.
Avatar billede kbech Nybegynder
27. september 2005 - 09:33 #8
fint nok takker
Avatar billede nightowl24 Nybegynder
27. september 2005 - 20:45 #9
Jeg tror at det var driveren til netkortet det var galt med, jeg installerede en ny i morges og den har ikke genstartet en eneste gang i dag. Boxer kan også lige smide et svar, så kan I dele i porten!
Avatar billede boxer Nybegynder
27. september 2005 - 20:59 #10
Du får et svar :o)
Avatar billede boxer Nybegynder
28. september 2005 - 08:46 #11
Takker :o)