Avatar billede eco2001 Nybegynder
26. september 2005 - 19:41 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Identificering af IP

Hej,

Jeg har fået stjålet en bærbar computer. Personen der har nuppet den logger ofte på min PC fra den - kan jeg identificere et ID på denne, evt. via IP-adresse?

Mvh,

Eco
Avatar billede eco2001 Nybegynder
26. september 2005 - 19:43 #1
Logger på = logger på messenger...
Avatar billede jokkejensen Novice
26. september 2005 - 19:45 #2
der er nok lang vej.. men hvis microsoft vil oplyse en log med IP over din konto er du meget godt hjulpet..

Det kræver dog en politi anmeldelse samt kontakt fra politiet til TDC for at de må oplyse addressen hvor forbindelsen blev brugt af din bærbar.. Men der skal vist være en "grov" mistanke før man går den vej.
Avatar billede boxer Nybegynder
26. september 2005 - 19:46 #3
Hvis jeg har forstået dig korrekt så logger tyven på din messenger?
Eller hvordan ved du at han logger på?

Hvis du kan se han logger på din messenger bør politiet kunne spore ham.
Avatar billede mangelviden Nybegynder
26. september 2005 - 20:20 #4
Mener bestemt at have hørt fra en fjern bekendt, som også fik stjålet sin computer, at politiet med en tilladelse fra rette ejer via teleselskabet kan indhente oplysninger om IP adresse. Tal med kriminalpolitiet, der hvor du bor.
Avatar billede jokkejensen Novice
26. september 2005 - 22:11 #5
men han skal have den log først... ellers kender han ikke ip, endvidere skal han kunne identificere et tidspunkt hvor han er 100% sikker på at det ikke er ham selv der har logget på..
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
26. september 2005 - 23:29 #6
Kender du din mac-adresse?
Avatar billede nva Praktikant
27. september 2005 - 08:50 #7
Hvis du sender ham en stor fil og han accepterer modtagelsen mener jeg der oprettes en direkte forbindelse til hans ip og du burde så kunne se den med en netstat kommando.
Avatar billede nva Praktikant
07. oktober 2005 - 08:11 #8
Hvordan går det?
Avatar billede boxer Nybegynder
10. oktober 2005 - 10:22 #9
Har du fundet ud af noget eco2001?
Avatar billede eco2001 Nybegynder
24. maj 2006 - 20:13 #10
lukket
Avatar billede jokkejensen Novice
24. maj 2006 - 20:17 #11
du skal ligge et svar og acceptere det :)
Avatar billede eco2001 Nybegynder
25. maj 2006 - 12:56 #12
Det løste sig

lukker