Avatar billede list-jensen Nybegynder
03. november 1999 - 23:26 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Tray saver

Jeg har en del problemer med at explorer "fryser". Jeg er overbevist om at det skyldes min trådløse Logitech scrollmus. Har hørt at mange andre har samme problem. Jeg blev rådet til at downloade og installere "Tray saver" idet ikonerne forsvinder når jeg logger af og på igen. I nat (03.11) skete det endnu en gang. Ikonerne kom dog IKKE igen selv om jeg HAR installeret Tray Saver. Kan en eller anden fortælle mig hvordan dette sikkert smarte program skal sættes op ?
Avatar billede tcb Nybegynder
04. november 1999 - 15:46 #1
Nej det kan jeg ikke, men at Explorer går kold sker tit for alle os de andre der bruger Windows, jeg vil råde dig til at skifte til Linux, der sker det nemlig næsten aldrig, fejlen med at Explorer går kold er simpelt hen bare en fejl fra Microsoft side....
Avatar billede list-jensen Nybegynder
05. november 1999 - 00:57 #2
Kære tcb. Nu var det jo ikke helt svar på mit spørgsmål, men det er da rart at vide at man ikke lider alene. Hvad angår Linux har du sikkert ret. Jeg har for nylig købt SuSE Linux 6.2. Jeg prøvede at installere den og det gik for så vidt godt nok indtil jeg ville have en grafisk brugerflade. Det fik jeg aldrig. Linux er ikke helt så let at indstallere som Windows. Det er jo også noget helt andet og det lærer man altså ikke i et snuptag. Der fulgte ganske vist en flot manual på knap 500 sider med, men ak, den er på engelsk og det kan jeg ikke bruge til ret meget. Der er desværre ikke noget i min omgangskreds der arbejder med Linux.
Avatar billede lp Nybegynder
28. november 1999 - 21:30 #3
Faktisk har jeg prøvet nøjagtig det samme som tcb da jeg installerede min trådløse mus fra Logitech på en helt ny "ren" NT - og jeg tror faktisk ikke det er en fejl fra Microsoft, men fra Logitech. Nu kører jeg win2k så jeg har ikke længere problemet. Det havde jeg heller ikke på min NT efter jeg installerede den helt nye driverpakke som kan findes her:
ftp://ftp.logitech.com/itouch/English/SETUPMW.EXE

Jeg er ret meget sikker på at dette løser dit problem, gør det ikke det er du nød til at afinstallere alle specialdrivere til din mus og sætte den til at være en standard PS2 mus - så virker scrolleren kun i nogen vinduer, men jeg håber for dig at den første løsning virker for dig - det gjorde den her!

LP
Avatar billede lp Nybegynder
29. november 1999 - 11:10 #4
Du behøvede ikke at acceptere svaret før du er helt sikker på at din maskine ikke går ned!

Jeg vil da gerne høre fra dig - da jeg aldrig selv er blevet 100 % overbevist om at det var fejlen......computere er skøre og man kan ikke altid forstå deres "tankegang".

Jeg håber du smider en kommentar om et par dage, hvis det kører derudaf uden problemer!