Avatar billede fritter25 Nybegynder
26. september 2005 - 12:05 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Word skal læse og gemme på shared drev

Jeg har en Windows 2003 server, samt en Windows 2003 Terminal server.
Her er der oprettet en mængde brugere. De arbejder alle sammen i Office 2003.
Jeg vil gerne have, at hver gang brugeren starter Word, Excell eller andet Office relateret, og vælger "Filer" "Åben", så starter den med at kigge på det shared drev.
Lige nu vil den jo gerne kigge i "Dokumenter", men eftersom jeg via en GPO har hindret at der ikke skal kunne gemmes på C: og de ikke skal have adgang til dokumenter, så starter den op med en fejl.
Kan man ændre således, at brugere kigger på deres eget drev, uden st skulle gøre det for hver enkelt bruger?
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
26. september 2005 - 12:15 #1
Du kan i Indstillinger under fanebladet ændre filplaceringerne for diverse ting bl.a. dokumentmappen.
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
26. september 2005 - 12:16 #2
En anden mulighed havde også været at ændre stien i dokumentmappen til det shared drev
Avatar billede fritter25 Nybegynder
26. september 2005 - 16:04 #3
Ok. Men det kræver jo, at jeg skal logge ind som samtlige brugere på terminalen. Det kan godt blive ret omfattende, da vi snakker over 600 brugere!
Findes der ikke en metode, så jeg kan logge ind som Administrator og gøre det på samtlige brugere?
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
26. september 2005 - 22:14 #4
Der må jeg være dig svar skyldig, jeg kan godt se, at det vil blive noget af et arbejde, at skulle igennem alle dem... ;-) Men jeg synes det vil være mærkeligt, hvis man ikke det på en eller anden nem måde.
Avatar billede Slettet bruger
26. september 2005 - 22:21 #5
Det kan klares med en GPO

Hent Office 2003 SP1 ADMs, OPAs, and Explain Text Update:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=BA8BC720-EDC2-479B-B115-5ABB70B3F490&displaylang=en

Opret en GPO
Tilføj denne template (under Administrative Templates): office11.adm
Naviger til:
User Configuration >Administrative Templates >Microsoft Office Word 2003 >File Locations.
Du kan gøre det samme med de andre Office programmer, ved at indstalere den template der hører til programmet.
:-)
Avatar billede fritter25 Nybegynder
27. september 2005 - 16:33 #6
Jeg tænkte også at vi var ovre i sådan noget.
Nu er det bare sådan, at jeg godt kan tilføje den template. Jeg kan dog ikke finde "file locations"

Ydermere. Hvad skal der står i "File locations" (hvis jeg finder det)
Jeg kan jo ikke nøjes med at skrive "\\servernavn\Users\" da brugeren så vil kunne se alle brugeres mapper.
Kan det ikke laves i stil med "\\Servernavn\Users\$" Så vil brugeren kun få sit egen mappe.
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2005 - 18:01 #7
Glemte lige >Tools|Options... i min forige post. Den rigtige sti er her:
User Configuration >Administrative Templates >Microsoft Office Word 2003 >Tools|Options... >File Locations.
Hvis brugerens mappe har samme navn som logonnavnet så kan du bruge:
\\Server\%USERNAME% eller \\Server\%USERNAME%$ hvis det er en skjult folder.

:-)
Avatar billede fritter25 Nybegynder
29. september 2005 - 09:27 #8
Hmmm. Enten er det mig som er fuld, eller kan jeg bare ikke fine File Locations Under "Microsoft Office Word 2003 > Tools|Options.. >File Locations.

Der findes jo flere Tools|Options funktioner!
Avatar billede fritter25 Nybegynder
29. september 2005 - 09:28 #9
SORRY. Det var mig og lidt dig. Man skulle tilføje templaten WORD.ADM. Ikke Office11.adm