Avatar billede kajverner Nybegynder
26. september 2005 - 11:27 Der er 4 kommentarer

udskiftning af hartdisk

jeg har problemer med en gammel pc
jeg har sat en anden hartdisk i den
hvordan skal den opsættes i biosen?
eller hvad gør jeg?
den indlæser,men den mangler et eller andet HJÆLP jeg er helt grøn
Avatar billede spif2001 Nybegynder
26. september 2005 - 11:32 #1
Da du satte den i, chekede du om den er sat til "master" bagpå? Der hvor stikkene sættes i HD'en er der en lille split (kaldet jumper), som skal være et bestemt sted for at HD'en fungerer som master drev - jeg går ud fra at der kun er en HD i PC'en nu?

Hvis der er to HD'er i PC'en nu, skal jumperen sættes til "slave".
Avatar billede boxer Nybegynder
26. september 2005 - 11:33 #2
Du tjekker bare hvordan jumperen sidder i den gamle harddisk - den skal selvfølgelig sidde på samme måde i den nye.
Avatar billede kajverner Nybegynder
26. september 2005 - 12:04 #3
jeg er ikke lige i nærheden af den gamle lige nu
så det vil jeg lige chekke
på forhånd TAK
Avatar billede boxer Nybegynder
06. januar 2006 - 15:25 #4
Løste vi problemet eller.....