Avatar billede kiss Nybegynder
26. september 2005 - 08:56 Der er 4 kommentarer

VPN forbindelse dur ikke (Fejl kode 720)

Jeg har en VPN forbindelse fra min PC der hjemme til mit arbejde. Den har virket upåklageligt i et par år, men pludselig virker den ikke mere. Det virker som om den får fat i serveren men af en eller anden grund bliver jeg smidt af. Det skyldes tilsyneladende at der er opsætningsfejl netværksprotokollerne for den melder fejlkode 720 hvilket har at gøre med PPTP m.m.
Forbindelsen er der ikke noget i vejen med for for jeg kan koble op til VPN via en bærbar. Jeg har afinstalleret min NORTON firewall, deaktiveret windows firewall, afinstalleret netværkskotet, slettet og genoprettet vpn-forbindelsen og meget andet, men der er ikke noget der virker.

Mit sidste udvej er en geninstallering af pc'en men det vil jeg gerne undgå.
Avatar billede Slettet bruger
26. september 2005 - 09:12 #1
det du har gang i er firmaets netværks administrators arbejde og løse det får han løn for !

er det ciscos vpn ?

taster du dit kodeord korrekt ind ?

hvis det virker på din bærbare så tjek at programmet er sat ens op
Avatar billede kiss Nybegynder
26. september 2005 - 10:22 #2
Alle andre end min egen VPN fungerer. Det er ikke Cisco VPN det er Microsofts egen og mit kodeord er korrekt (for når jeg taster et forkert kodeord får jeg en anden fejl... hvilket iøvrigt betyder at jeg får fat i serveren...)

Jeg har også sammenlignet opsætningen i den bærbare med den stationære... opsætningen er ens, så her er heller ikke hjælp at hente.

Jeg tænker at et eller andet program har lukket nogle porte/protokoller og selvom jeg har afinstalleret programmet så er disse porte/protokoller stadig blokeret.
Avatar billede Slettet bruger
26. september 2005 - 12:09 #3
hvis du har en zonealarm eller lign så slet alle de programmer den har tilladt og start forfra med og give dem lov til at acesse .

opdateringsmæssigt er de der ens maskinerne

du skal nok have fat i tonnybrandt her fra siden han er guru i m$
Avatar billede kiss Nybegynder
18. december 2006 - 23:10 #4
Sagen er afsluttet...