Avatar billede kryss Nybegynder
26. september 2005 - 08:17 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

netværk med delt internetforbindelse

Hej

Jeg har forsøgt at lave et hjemmenetværk på 2 pc'er (begge XP pro) jeg kan godt få netværk til at virke men ikke internettet (stofanet) det har før virket ubeklagelig men ikke efter at jeg har formateret. internettet virker på den ene pc men ikke den anden. kan det være firewall eller norton antivirus 2005 der laver rav i den?
Avatar billede kenp Novice
26. september 2005 - 08:29 #1
ja enten det eller du ikke har familiepakken... men har du givet dine computere faste ip-adresser eller dynamiske?
Avatar billede kryss Nybegynder
26. september 2005 - 08:34 #2
de er sat til at hente automatisk ip
Avatar billede kenp Novice
26. september 2005 - 08:39 #3
har du på problem maskinen kontrolleret at den får en ip-adresse?
Avatar billede kryss Nybegynder
26. september 2005 - 08:42 #4
hvordan kan jeg gøre det?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
26. september 2005 - 08:49 #5
skriv i kør.- cmd.. derefter ipconfig /all

det kan sagtens være firewall og lign..

kør guiden, opret en diskette og kør den på den anden maskine
Avatar billede kenp Novice
26. september 2005 - 08:52 #6
start ->kør ->cmd ->ipconfig /all

Der må din ip-adresse ikke starte med 169.
Avatar billede kryss Nybegynder
26. september 2005 - 08:55 #7
den får en ip-adresse men under windows ip-konfiguration står der nej under ip-routing (skal der det)
jeg har prøvet at køre guiden og oprettet diskette som jeg kører på maskine 2
Avatar billede silvershadow Nybegynder
26. september 2005 - 11:20 #8
Hvordan deler du internettet? via en svitch, hub router eller hvad?
Avatar billede kryss Nybegynder
26. september 2005 - 17:55 #9
Jeg lukker spørgsmålet. Har fået det til at virke, jeg formaterede lortet igen og startede forfra, og så virkede det.. Underligt
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
26. september 2005 - 18:57 #10
nå.. okay..
Avatar billede kenp Novice
27. september 2005 - 17:53 #11
Nå det virkede .... http://www.eksperten.dk/spm/651342
Avatar billede kryss Nybegynder
27. september 2005 - 19:48 #12
hmm :-) ja det troede jeg, men det var kun for en kort tid. Nu efter jeg har byttet norton 2005 ud med 2004 pro ser det straks mere lyst ud. forhåbenligt. men tak for hjælpen alligevel. smid et svar hvis du vil ha point
Avatar billede kenp Novice
27. september 2005 - 20:04 #13
nej behold dem... men du kunne jo have forsat her frem for at åbne et nyt.. det var lige som det jeg hentyde til.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
27. september 2005 - 20:08 #14
behold dem bare selv..O)

Men vi var da på sporet..(har oplevet kaspersky gøre det samme.)